اقتصاد بین المللاقتصادی

کشف بزرگترین الماس تاریخ آمریکای شمالی در کانادا

بزرگترین الماسی که تاکنون در آمریکای شمالی کشف شده توسط گروه Rio Tinto و Dominion Diamond Mines در مناطق یخی شمال کانادا کشف شد.

به گزارش اقتصاد روز  به نقل از بلومبرگ، این الماس زرد رنگ که شبیه یک تخم مرغ  و وزنش 552 قیراط است در معدن «   Diavik  » در شمال غربی کشف شده و تقریبا وزنی معادل سه برابر آخرین الماسی که در کانادا کشف دارد.

در حالیکه الماس‌های کشف شده  در معدن « Diavik » و همسایه آن «  Ekati » دارای کیفیت بسیار بالایی هستند ولی تاکنون این الماس‌ها همانند الماس‌های موجود در معادن شمال آفریقا شناخته و مشهور نبوده‌اند.

بنابر محاسبات بلومبرگ، این الماس هفتمین الماس بزرگ کشف شده در این قرن محسوب می‌شود و سی امین سنگ قیمتی کشف شده در دنیاست.بزرگترین الماس دنیا  الماس Cullinan است و 3106 قیراط وزن دارد. این الماس  سال 1905 در پرتوریکا – آفریقای جنوبی کشف شده است . بعدها این الماس به دو قسمت Great Star of Africa و Lesser Star of Africa تقسیم شده و در حال حاضر زینت بخش تاج ملکه بریتانیا است.

کشف الماسی با این اندازه در این نقطه از زمین کشفی شایان توجه، منحصر بفرد و مهم است که ارزش زیادی دارد. سال 2015 نیز « Rio Tinto » آلماسی به وزن 187.7 قیراط را از Diavik استخراج کرد. Foxfire در آن زمان هنگام تراش دادن آن به شدت دقت کرد که این الماس آسیب نبیند و موجب شد پیش از اینکه این الماس تبدیل به یک جفت گوشواره زرد زیبای 77.7 قیراطی  شود، در نمایشگاهی در Smithsonian به نمایش درآید. این گوشواره اخیرا ( همین ماه ) در حراج کریستی به قیمت 1.5 میلیون دلار فروخته شد.

امسال برای Dominion سال خوبی است چراکه سال گذشته Dennis Washington، میلیارد معروف آنرا به قیمت 1.2 میلیارد دلار خریداری کرد و در حال حاضر حداقل 5 مدیر ارشد در این مجموعه وجود دارد.

هفته گذشته نیز Patrick Evans، مدیرعامل پس از یکسال که ضمام امور را در دست داشت از این مسئولیت کناره گیری کرد و اگر معدن Ekati می‌خواهد به فعالیتش ادامه دهد هرچه زودتر باید جانشین آن را تعیین کند.

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا