اجتماعیبهداشت و درمان

کمک ۴۰۰ میلیارد تومانی خیرین به ساخت بیمارستان

شهریاری در نشست خبری :

حسین علی شهریاری در نشست خبری گفت: در سال ۹۶ خیرین سلامت بیش از هزار میلیارد تومان کمک کردند، اما 6 ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به ساخت بیمارستان و تأمین هزینه بیماران کمک کرده اند، همچنین در ۱۰ سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان کمک خیرین را در حوزه سلامت داشته ایم.

به گزارش خبرنگار ما، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: البته با توجه به شرایط کنونی میزان کمک‌های خیرین کاهش پیدا کرده است.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشت حلزون گفت: خیرین سلامت در زمینه کاشت حلزون نیز مشارکت فعال دارند و سالی حدود هزار کشت حلزون داریم و در مجلس نیز برای آن بودجه در نظر گرفته ایم.

شهریاری افزود: بیشترین نتیجه گیری افراد ناشنوا با استفاده از حلزون شنوایی تا ۵ سال اول زندگی است، اما مواردی تا ۲۰ ساله هم داشتیم که نتیجه داده است، در همین زمینه در خیلی از استان‌ها مرکز داریم و امیدواریم در استان سیستان و بلوچستان نیز کاشت حلزون را راه بیندازیم.

شهریاری افزود: برای بعضی از معالجات ضرورت ندارد بیماران راهی پایتخت شوند، رسانه‌ها باید در این باره فرهنگ سازی کنند، به طور مثال آنژیوی قلب در همه جا خدماتش به یک کیفیت است و نیاز نیست مردم تهران بیایند، بهتر است بیماران با نظر پزشک در استان خودشان درمان شوند و اگر نیاز بود راهی بیمارستان‌های مجهزتر شوند تا دچار مشکل نشوند.

کلنگ‌زنی ۱۷ مرکز درمانی خیرساز در دهه فجر

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه می‌شود،گفت ۵۸ مرکز درمانی، مرکز سلامت پایگاه بین جاده‌ای مرکز غربالگری خیرساز  در دهه فجر افتتاح می‌شود .

افزود: توزیع دستگاه‌های خریداری‌شده در بیمارستان‌ها، توزیع سبد کالا، ویزیت رایگان و تجلیل از خیرین در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از دیگر برنامه‌های مجمع خیرین سلامت در دهه فجر است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: در مجمع خیرین سلامت ۱۱۰ هزار نفر حضور داشتند و سمن‌های خیریه زیادی داریم که در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری و کار می‌کنند.

شهریاری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت در برخی از حوزه‌ها دچار مشکل شدیم اما با این وجود توانستیم در مجمع خیرین اقدامات تأثیرگذاری انجام دهیم.

۵۶ مرکز مجمع خیرین سلامت در استان‌ها

وی گفت: ۵۶ مرکز مجمع خیرین سلامت در استان‌ها داریم که با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نیز همکاری دارند، به همین دلیل هر کسی که قصد دارد در حوزه سلامت کار خیر انجام بدهد بهتر است با دانشگاه‌ها هماهنگ باشد تا به نسبت ضرورت منطقه اقدام شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: خیرین کار‌های ساخت و ساز را خودشان انجام می‌دهند و ما آن‌ها را هدایت می‌کنیم. منابع محدود است و خیرین ببشتر خودشان کار ساخت و ساز را انجام می‌دهند.وی افزود: بیس از ۳۰۰ شعبه شورای مشارکت خیرین در استان‌ها داریم که با آن‌ها هماهنگ هستیم.

شهریاری گفت: خیرین دوست دارند جایی را بسازند که به نامشان باشد، اما ما سعی داریم آن‌ها را به انجام کار‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها سوق بدهیم و یک کرسی پژوهشی به نام آن خیر ثبت کنیم.وی درباره کار‌های انجام شده درباره بیماران سرطانی گفت: حدود یک سال و نیم است که خیرین را در زمینه پیشگیری و بهداشت تشویق می‌کنیم تا فعال‌تر شوند، بعضی جا‌ها یکسری کار‌ها را در این خصوص شروع کرده اند، اما باید فرهنگ سازی کنیم تا سبک زندگی مردم هم تغییر کند.

دبیر مجمع خیرین افزود: الان طوری شده که زن و مرد هر دو کار می‌کنند و فرصت کافی برای پخت غذای خانگی برای فرزندانشان ندارند و به سوی غذا‌های حاضری و فست فود روی آورده اند، از طرفی قیمت بعضی از اقلام مثل گوشت بالا رفته است، به همین دلیل در بعضی از موارد مردم چاره‌ای ندارند، اما باز همه ما باید برای آگاهی مردم و تغییر سبک زندگی شان اقدام کنیم.

فعالیت با بنیاد قلب سالم

وی در ادامه با اشاره به مشارکت مجمع با بنیاد قلب سالم و طب ایرانی نیز گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ما ارتباط و مشارکت با بنیاد قلب سالم در بیمارستان قلب تهران است، با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی زیاد است سعی داریم راهکار‌هایی برای داشتن قلب سالم را به مردم آموزش دهیم، از طرفی با بنیاد طب ایرانی نیز مشارکت داریم، ما طب اسلامی نداریم و با مشارکت با این بنیاد سعی داریم به درمان بعضی از بیماری‌ها به خصوص صعب العلاج کمک کنیم.

وی با اشاره به ورود بانوان به کارهای عام‌المنفعه گفت: کارهای بزرگی توسط بانوان در بخش خیرین سلامت  صورت گرفته و امیدواریم حضور آن‌ها در این بخش بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت در اختصاص دادن کمک هزینه به بیماران مشکل دارد، گفت: شاید در سال فقط یک میلیارد کمک هزینه بتوانیم اختصاص بدهیم و این رقم در مقابل هزینه‌های بالای بیماران رقم چشمگیری نیست.

شهریاری افزود: با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هماهنگ هستیم تا خیرین برای خرید تجهیزات نیز اقدام کنند، آن‌ها می‌توانند از طریق هیأت امنای ارزی تسهیلات لازم برای ورود تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب‌تر اقدام کنند، به طور مثال ممکن است در بازار آزاد قیمت یک دستگاه دیالیز بر فرض مثال ۱۶۰ میلیون تومان باشد، اما از طریق هیئت امنای ارزی این دستگاه را ۸۰ میلیون تهیه می‌کنند.

وی تأکید کرد: مجمع خیرین سلامت کار‌هایی را در خصوص بیمارستان‌های نیمه کاره انجام داده اند، این بیمارستان‌ها به خیرین معرفی می‌شوند تا مراحل ساخت و ساز آن‌ها تکمیل شود. پس از آن بیمارستان در اختیار خیر قرار می‌گیرد و او خودش می‌تواند بیمارستان را اداره کند.

شهریاری افزود: تجهیزات پزشکی زیادی خریداری شده است و تعداد زیادی از کسانی که نیاز به کمک داشتند با کمک خیرین درمان شدند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا