اجتماعیمیراث فرهنگی

کودکان خالق پرنده های صلح، همیاران کوچک صنایع دستی ایران هستند

معاون صنایع دستی کشور:

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کودکان خالق پرنده های صلح صنایع دستی، همیاران کوچک صنایع دستی ایران نام نهاده شدند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، «پویا محمودیان» عصر روز گذشته و در حاشیه نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، افزود: این کودکان با دستان کوچکشان پرنده های سفالی صنایع دستی را خلق کردند و پیامهای سرشار از صلح و دوستی را به سراسر جهان منتشر می کنند.

وی گفت: پرنده های سفالی نماد پیامی از کودکان این سرزمین است و از سایر کودکان و مردم دنیا برای حضور در ایران، تجربه جاذبه ها و صنایع دستی کشور دعوت می کنند.

محمودیان با تاکید بر اینکه این پرنده ها، حاوی دعوت جهانیان به صلح هستند، افزود: در حرکتی نمادین و در برنامه رونمایی از این پرندگان با حضور رییس جمهوری، ۲۰ هزار پرنده ساخته شد و به همراه پیامهایشان به سراسر جهان ارسال می شوند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به توزیع این پرنده ها در سفارت آلمان و در قالب برنامه خیریه، گفت:پروژه پرندگان صلح صنایع دستی به صورت نمادین در سایر استانهای کشور نیز اجرا می شود.

در نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از کودکان شرکت کننده در مراسم رونمایی از پرندگانصلح صنایع دستی، تجلیل شد.

در این نشست دو روزه معاونان صنایع دستی 31 استان کشور و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاوران و مدیران کل ستادی در هتل سنگسر واقع در شهرستان مهدیشهر حضور داشتند.

پرنده های صلح صنایع دستی برای اولین بار و با حضور رییس جمهوری در سمنان رونمایی شدند.

در مراسمی که در حاشیه سفر اخیر هیات دولت به استان سمنان انجام شد، با حضور دکتر حسن روحانی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی، پرنده های سفالی  به عنوان سفیران صلح برای اولین بار رونمایی شدند.

این طرح با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی و انعکاس پیام صلح ایران به سراسر جهان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و خانه و مدرسه صنایع دستی پاژ ، اولین مدرسه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران واقع در استان سمنان اجرا شد و پرندگان صلح از این استان به نقاط مختلف جهان ارسال می شوند.

این کبوتران سفید سفالی توسط کودکان در خانه  تاریخی ترابی سمنان ساخته شده اند و به همراه پیام های امید بخش به سراسر دنیا ارسال می شوند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا