اجتماعیبازرگانیشهریصنعتصنعت و تجارت

کیفیت مصالح ساختمانی مورد تایید مرکز تحقیقات است

افزایش استحکام ساختمان‌ها با استفاده از بتن

شکرچی زاده گفت: تمام مصالح ساختمانی در کشور استاندارد‌های لازم را دریافت کرده و در مرکز تحقیقات مورد ارزیابی قرار گرفته است.
به گزارش اقتصا د روز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شکرچی زاده به کیفیت بتن هم در کشور هم اشاره کرد و گفت: بتن‌های موجود در کشور استاندارد‌های داخلی را دارد، اما این بتن و کیفیت آن در مقایسه با بتن‌های سایر کشور‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: بتن علاوه بر آنکه در ساخت واحد‌های مسکونی استفاده می‌شود در بخش‌هایی از جمله سدسازی و راه سازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که در استفاده از این حوزه‌ها باید کیفیت‌های خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق و مراکز‌ها با ظرفیت‌های بتن آشنایی کافی ندارند، گفت: همین موضوع باعث شده است از رویه‌های بتنی نتوانیم استفاده کنیم؛ در صورتی که استفاده از این نوع مصالح ساختمانی نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود بلکه زمینه ساز افزایش استحکام بیشتر در حوزه‌های عمرانی می‌شود.

شکرچی زاده تاکید کرد: بتن نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه ساخت و ساز‌های کشور دارد و قدمت صنعت سیمان و بتن در ایران به بیش از یک قرن می‌رسد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران هم اکنون در تولید سیمان نسبت به سایر مصالح ساختمانی ظرفیت و امکانات بیشتری دارد، گفت: باید زمینه‌های لازم برای استفاده از سیمان و بتن در کشور فراهم شود تا در ساخت پروژه‌های عمرانی به ویژه راه‌سازی و ساختمان سازی با کاهش کیفیت رو به رو نشویم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا