گردشگری

گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت، مزیت های ایران در گردشگری

به گزارش اقتصاد روز، بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی به ایران را مسلمانان کشورهاریزی مناسب و صرف هزینه و منابع کمتر، گردشگران بیشتری را از این کشورها جذب نماید.علاوه بر این گردشگران مذهبی عموما به طور خانوادگی و با افراد بیشتر به سفر می‌روند و از این رو مقدار پول بیشتری در ایران هزینه می‌کنند و در نتیجه در مقایسه با دیگر گردشگران، ارزش افزوده بیشتری دارند.

از طرف دیگر، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشرفت‌های متعدد در حوزه پزشکی، تشکیل قطب های اختصاصی درمان و در کنار آن مناسب بودن قیمت خدمات درمانی در مقایسه با کشورهای صنعتی غربی، این مزیت را دارد که به یک قطب گردشگری درمانی در سطح منطقه و حتی جهان تبدیل شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگری باشد که با هدف درمان به ایران سفر می‌کنند.

بنابراین ارائه بسته‌های خدمات درمانی مناسب به گردشگران سلامت کشورهای همسایه، موجب جذب تعداد قابل توجهی از این دسته از گردشگران که در حال حاضر با صرف هزینه‌های بیشتر به کشورهای اروپایی می‌روند، می شود. گردشگران سلامت نیز مانند گردشگران مذهبی عموما افراد دیگری را برای مراقبت همراه خود دارند و زمان اقامتشان بیشتر است؛ در نتیجه از این منظر نیز ارزش افزوده بیشتری برای کشور دارند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا