صنعتصنعت و تجارت

گروه گلرنگ محصولاتش را متنوع می کند

در سال رفع موانع تولید

مراسم آنلاین ابتدای سال کاری 1400 گروه صنعتی گلرنگ عصر روز دوشنبه 23 فروردین ماه با حضور مجازی مدیران ارشد مجموعه از سراسر ایران و با سخنرانی دکتر مهدی فضلی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.

به گزارش اقتصاد روز، در این مراسم دکتر فضلی سال نو را به همه همکاران تبریک گفت و ضمن اشاره به حوادث سال 1399 بیان داشت: در سال گذشته دو واقعه تلخ رخ داد. یکی همه‌گیری ویروس کرونا که زندگی هم‌وطنان عزیزمان را همچنان تهدید می‌کند و و دیگر عروج پدر معنوی گروه صنعتی گلرنگ، استاد حاج محمد کریم فضلی.
دکتر فضلی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا ادامه داد: جا دارد خالصانه و صمیمانه از قهرمانان سلامت کشور تشکر و تقدیر کنیم چراکه با تلاش‌ها و فداکاری‌های کادر درمان، میزان مخاطرات جدی ویروس کرونا به نحو چشمگیری کاهش یافت.
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ درباره درگذشت استاد حاج محمد کریم فضلی ابراز داشت: غم فراق ایشان بسیار سخت است ولی از آن جا که از حضرت پدر یاد گرفته‌ایم: «مرد آن است که در کشاکش دهر/ سنگ زیرین آسیا باشد»
از طرفی با حوادث چاره ناپذیر لاجرم باید ساخت و از طرف دیگر نیک یقین داریم که روح بزرگ ایشان در شادی و شعف است و از دیدن پیشرفت‌های گروه و خدمات بیشتر آن، قطعا شادی بیشتری نصیب روح بزرگ ایشان می‌شود و می‌توانیم بر این غم بزرگ فائق آییم.
دکتر فضلی درباره عزیزانی که در خانواده بزرگ گروه صنعتی گلرنگ در سال گذشته حضور داشته‌اند و هم‌اکنون در جمع ما نیستند، ابراز داشت: لازم است به بازماندگان همه عزیزانی که در سال گذشته از این خانواده بزرگ به رحمت خداوند رفته‌اند نیز تسلیت عرض کنیم.
رییس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ با اشاره به شرایط ویژه کشور اظهار داشت: خوب می‌دانیم که شما همکاران عزیز و سایر همکارانمان در خانواده بزرگ گروه صنعتی گلرنگ، علیرغم پاندمی کرونا و محدودیت های ناشی از آن و همین طور تحریمهای ظالمانه که تامین و تدارک و تولید را به شدت با محدودیت مواجه می‌کند دست در دست هم کاری کردید که کمبود جدی در محصولاتی که تولید و توزیع می‌کنیم وجود نداشته باشد. دست مریزاد. درود و آفرین بر شما همکاران غیرتمند و با همتم.
دکتر فضلی ادامه داد: برنامه ما همان طور که می‌دانیم حضور در جمع 500 شرکت برتر جهانی و حضور حداقل 100 هزار نفر همکار در گروه صنعتی گلرنگ است. البته مطمئنیم قبل از رسیدن به سطح 500 شرکت برتر بین‌المللی تعداد همکارانمان به 100 هزار نفر خواهد رسید.
دکتر فضلی با طرح این سوال که «لازمه‌ی حضور در جمع 500 شرکت برتر بین المللی چیست؟» بیان داشت: لازمه‌ی حضور در جمع 500 شرکت برتر جهانی شایسته‌سالاری و استفاده از دانش روز و بهره‌مندی از سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه و اخلاق‌مداری است. یعنی ترکیب و توامان این چهار عامل ارزشمند در کنار هم.
مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ درباره‌ی شایسته‌سالاری ادامه داد: شایسته‌سالاری همان طور که همیشه بیان داشته‌ایم باید به معنای واقعی در گروه صنعتی گلرنگ با تک تک سلولهایمان حس شود. از ابتدا در مرحله جذب باید شایسته‌سالاری به معنی راستین کلمه صورت بگیرد تا بتوانیم انشاءالله بهترین‌ها را در مجموعه جذب کنیم که البته بحمدلله تا کنون همین طور بوده و از این پس نیز باید به نحوی عالی انجام پذیرد.
دکتر فضلی ادامه داد: همین طور ارتقا باید برمبنای شایسته‌سالاری باشد. ما می‌خواهیم که در انتصاب‌ها رشد از درون را شاهد باشیم و ببینیم که عمدتا از همکاران خود گروه صنعتی گلرنگ به مراحل بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.
رییس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ افزود: با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر 83 درصد از رشد، از دورن مجموعه صورت می‌پذیرد. با وجود این ما علاقمند هستیم این میزان 90 درصد و حتی بیش از 90 درصد باشد. در این زمینه باید بتوانیم جانشین‌پروری را نهادینه کنیم و هر همکار عزیز، جانشینان توانمندی را برای آینده‌ی کاری خود تربیت کند تا بتوانیم برنامه‌های بزرگی را که در سطح جهانی داریم از طریق رشد از درون و حضور همکاران عزیزمان شاهد باشیم.
در ادامه دکتر فضلی به بحث آموزش پرداخت و عنوان داشت: در بحث آموزش باید با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز همکاران، آموزش‌های مناسب به منظور توانمندسازی آنها صورت بگیرد.
دکتر فضلی ادامه داد: اصل موضوع در مسیر پیشرفت خودباوری است، به گونه‌ای که نه خودباخته باشیم نه خودبزرگ‌بین. خودباوری زمانی حاصل می‌شود که آموزش‌های لازم را ببینیم و تجربیات لازم منتقل شود و نهایتا باور داشته باشیم همه ملزومات را برای انجام بهینه کار در اختیار داریم.
دکتر فضلی تاکید کرد: خودبزرگ بینی باعث می‌شود احساس نکنیم نیاز به آموزش و یادگیری داریم. خودباختگی نیز باعث عقب ماندگی می‌شود. در این میان باید خودباوری را با آموختن آنچه نیاز داریم با قدرت و قوت ایجاد کنیم تا بتوانیم با بزرگان بین‌المللی که عمدتا سابقه یک تا دو قرن حضور فعال و مطلوب و بهره‌ور دارند در سطح جهانی جانانه رقابت کنیم.
دکتر فضلی عنوان داشت: مصداق ترکیب دانش، آموزش، تجربه و شایسته‌سالاری این شعر حماسی است:
به کارهای گران مرد کاردیده فرست
که شیر شرزه درآرد به زیر خمّ کمند

جوان اگر چه قوی یال و پیلتن باشد
به جنگ دشمنش از هول بگسلد پیوند

در ادامه مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ به مبحث سیستم‌ یکپارچه پرداخت و بیان داشت: موضوع بعدی بهره‌مندی از سیستم‌ یکپارچه در کل گروه صنعتی گلرنگ چه در کشورمان و چه در سطح بین‌المللی است. امروز بحمدلله در این زمینه، موفق هستیم و می‌توانیم از یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی بهره‌مند شویم چرا که در سال گذشته با عنایات حضرت حق، سربلند و موفق توانستیم استقرار موفق و کامل ERP مایکروسافت را در دو شرکت صنعت غذایی کوروش و گندم شاهد باشیم و سامانه GNG را در 30 شرکت مستقر کنیم. برنامه امسال ما نیز استقرار GNG و مایکروسافت در همه شرکت‌ها در داخل و خارج از کشور است. ساخت دیتاسنتر اصلی گروه نیز در دست انجام است و از دیتاسنتر فعلی به عنوان میرور استفاده خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ با بیان این موضوع که «همه توانمندی‌ها باید بر پایه‌ی اخلاق‌مداری استوار باشد» تصریح کرد: با سرمایه‌ی انسانی اخلاق‌مدار نه تنها می‌توانیم فاصله‌ی خود را با رقبای بین‌المللی کم کنیم بلکه می‌توانیم از آنها پیشی بگیریم. «تکیه بر جای بزرگان نتواند زد به گزاف/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی»
و کدام اسباب و ملزومات است که بزرگ‌تر و بالاتر از سرمایه‌های انسانی اخلاق‌مدار باشد.
دکتر فضلی در ادامه موارد اخلاق‌مداری را چنین برشمرد:
به آنچه می‌گوییم اعتقاد داشته باشیم.
وقتی می‌گوییم یک خانواده بزرگ هستیم به این مهم همگی باور داشته باشیم.
همه همکاران عزیزمان را خواهران و برادران خودمان بدانیم و بر همین مبنا از هیچ کوششی برای رشد و ارتقا و رفاه این عزیزان فروگذار نکنیم.
هر چه بهره‌ورتر عمل کنیم و از این بهره‌وری همکاران را منتفع سازیم.
به مشکلات همکارانمان توجه کنیم و تا حد توان به فکر حل آنها باشیم.
در همین زمینه، دکتر فضلی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا بیان داشت: اجازه ندهیم همکارانی که درگیر کرونا می‌شوند احساس تنهایی کنند، چه از نظر مادی که شرکت‌ها باید هزینه را تقبل کنند و چه از نظر معنوی که باید همکاران درگیر را دریابیم و کمک حالشان باشیم.
رییس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ در ادامه به جایگاه گروه صنعتی گلرنگ اشاره کرد و بیان داشت: باید بدانیم در هر مقطعی در کجا هستیم و به کجا می‌رویم. وقتی ما چنین سرمایه ارزشمندی، یعنی سرمایه‌های انسانی شایسته و مجرب و اخلاق‌مداری داریم بدون شک باید از کیک بزرگ اقتصاد بین‌الملل سهم مناسبتری را برای خودمان انتخاب کنیم. ما مصمم هستیم تفکر ایرانی و مدیریت جهانی را با قدرت به پیش ببریم و در آن هنگام در راس این مجموعه عمدتا همکاران ایرانی زبده و شایسته حضور داشته باشند.
دکتر فضلی ادامه داد: رشد گروه صنعتی گلرنگ در طی سال‌ها به ویژه از سال 2015 فزاینده بوده و با این روند رشد، پیش‌بینی می‌کنیم با وجود شما خوبان نهایتا تا سال 2028 وارد جرگه 500 شرکت برتر بین‌المللی بشویم.
مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در بحث اشتغال عنوان داشت: در انتهای سال 1399 تعداد همکارانمان در داخل کشور 39844 همکار بوده است که اگر همکاران خارج از کشور را نیز به آن اضافه کنیم به بیش از 41000 نفر افزایش می‌یابد.
دکتر فضلی با اشاره به حضور گروه صنعتی گلرنگ در بورس عنوان داشت: ما ظرف 7 سال گذشته سه شرکت را در بورس عرضه کردیم و در مورد شرکت‌های افق کوروش و پدیده شیمی قرن الحمدلله توانستیم به هر یک از همکاران عزیز و خانواده‌های گرانقدرشان 110 سهم را اهدا کنیم. دوست داریم اگر شرایط بورس مهیا باشد با عنایات خداوند رحمان امسال 5 عرضه داشته باشیم و علاقمندیم همکاران عزیزمان بسته به سنوات حضور از این عرضه بهره‌مند شوند.
در عرضه اولین شرکت، همکارانی که بیش از 6 ماه سابقه حضور در شرکت دارند به همراه خانواده 110 سهم به عنوان هدیه دریافت خواهند داشت.
در عرضه دومین شرکت نیز همکارانی که بیش از 2 سال سابقه کار دارند از این اهدا بهره مند می‌شوند.
برای سومین شرکت نیز حداقل سه سال سابقه و برای چهارمین شرکت 4 سال سابقه نیاز است و در عرضه پنجمین شرکت نیز به همکارانی که 5 سال سابقه دارند به همراه خانواده 110 سهم، در صورت مهیا بودن شرایط بورس و انجام عرضه، اهدا می‌شود.
دکتر فضلی در پایان از خانواده‌های گرانقدر همکاران تشکر کرد و بیان داشت: جا دارد به رسم ادب و قدردانی از خانواده‌های گرانقدر همگی همکاران عزیزمان که همیشه از تلاش و پشتکار همکاران حمایت کرده‌اند و انرژی مثبتشان باعث بهره‌وری بیشتر شده صادقانه و صمیمانه تشکر کنم. همین جا از سرکار خانم دکتر مریم فضلی و فرزندانم تشکر می‌کنم. از همه همکارانی نیز که در برگزاری این مراسم مجازی که اولین تجربه ما بود کمال تشکر را دارم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

در ادامه این مراسم میثاق‌نامه خانواده بزرگ گروه صنعتی گلرنگ قرائت گردید. در متن این میثاق‌نامه آمده است:
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
امروز و همیشه روزهای ما سرشار است از حضور معنوی و پربرکت استاد حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ. ما اعضای خانواده بزرگ گروه صنعتی گلرنگ پیمان می‌بندیم لحظه‌ای از آرمان‌های آن بزرگ‌مرد عقب ننشینیم و با استعانت از الطاف بیکران خداوند متعال و در سایه‌ی اندیشه‌های ناب استاد حاج محمد کریم فضلی و جناب آقای دکتر مهدی فضلی، همچون گذشته مشتاقانه تلاش کنیم و موفقیت‌هایی روزافزون، در عرصه‌های کار و زندگی برای خود و کشور عزیزمان ایران اسلامی فراهم نماییم و با جان و دل بکوشم.
در پیشگاه پروردگار متعال، سوگند یاد می‌کنیم و متعهد می‌شویم با سرلوحه قراردادن ارزش‌های گروه صنعتی گلرنگ و با توسعه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود و همکارانمان، مسیر پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر این خانواده را درنوردیم و در این راه مقدس از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.
ما اعضاء خانواده بزرگ گروه صنعتی گلرنگ، براین باوریم که نوآوری، خیرخواهی، کسب و کار حرفه‌ای اخلاق‌مدار، مسئولیت‌پذیری، انسان‌دوستی، تعهد و صداقت، نظم و انضباط، کارآفرینی و کارآمدی، رمز موفقیت و پیشرفت ما در همه عرصه‌ها بوده و خواهد بود.
ما با همکاری و کار تیمی می‌کوشیم در ردیف شرکت‌های برتر دنیا قرار گرفته و به عنوان الگویی موفق در عرصه رقابت جهانی مطرح باشیم.
همه ما از صمیم قلب تعلق به خانواده گروه صنعتی گلرنگ را افتخاری بزرگ دانسته و سوگند یاد می‌کنیم که درآمد را فراتر از خدمت و منافع شخصی را فراتر از آبروی حرفه‌ای قرار نداده و در سرفرازی ایران اسلامی بکوشیم.

رونمایی از کلیپ «همراه با دریا» که با تکنیک انیمیشن شن به گوشه‌ای از زندگی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ می‌پردازد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا