بازرگانیصنعت و تجارت

گمرک افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را تایید کرد

گمرک ایران با انتشار نامه سازمان برنامه و بودجه، افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را تایید کرد. به گزارش اقتصاد روز، گمرک ایران با انتشار تصویر نامه سازمان برنامه و بودجه کشور که خواستار تسری عوارض ۱۰درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز به خودروهای هیبریدی شده است، افزایش تعرفه واردات این گروه از خودروها را تایید کرد.

لازم بذکر است بطور کلی تمام وسایل نقلیه ای که از ادغام دو و یا چند پیشرانه انتقال نیرو که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته هستند را ماشینهای هیبریدی گوییم.

بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی – الکتریکی هستند گرچه بعضی از خودروسازها مانند پژو سیتروئن خودروهای هیبریدی از نوع دیزل – الکتریکی نیز تولید کرده اند .در این مقاله بیشتر به خودروهای بنزینی – الکتریکی میپردازیم.

خودروهای بنزینی – الکتریکی از نظر کارکرد بین خودروهای الکتریکی و بنزینی هستند به کمک انیمیشن هایی که در پستهای اتی نشان خواهم داد به تفاوتهای این دو نوع خودرو خواهیم پرداخت .

با وجود خودروهای هیبریدی متفاوت در بازار، هنوز هم افراد زیادی هستند که از طرز کار این نوع خودروها آگاهی چندانی ندارند. در زمان خریدن یک خودروی جدید، خریداران نه‌تنها به جنبه‌های زیست‌محیطی توجه می‌کنند بلکه دنبال گزینه‌هایی جایگزین نیز هستند.

از زمان عمومیت یافتن تویوتا پریوس در جامعه، خودروهای دوست دار محیط‌زیست زیادی عرضه شده‌اند. هم‌اکنون در کنار خودروهای دیزلی کم‌مصرف، خودروهای کارای متفاوتی نیز در بازار فروخته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) و همچنین خودروهای تمام الکتریکی اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا