اجتماعی

یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برگزار می‌شود

ا دریافت ۱۱۱۵ اثر به دبیرخانه؛

یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین و در آستانه سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن  در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم  برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز، دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم  وابسته به سازمان اوقاف در نشست  خبری این همایش گفت: همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی بخشی از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که ابتدا با عنوان مقاله‌نویسی به بخش‌های دیگر اضافه شد و به‌تدریج شکل مستقلی به خود گرفت.

 «رضا امانی» افزود: یازدهمین دوره این همایش نیز با عنوان قرآن کریم و استکبارستیزی در سال گذشته فراخوان مقاله شد و تا ۲۰ اسفند ماه نیز آثار ارسالی به دبیرخانه دریافت و مورد بازبینی و داوری قرار گرفتند.

امانی با اشاره به اهداف برپایی این همایش بیان کرد: تشویق و ترغیب جامعه جهانی قرآنی به کنکاش در قرآن کریم و تحقیق و پژوهش در عرصه علوم و معارف قرآن کریم، نشان دادن جامعیت آموزه‌های اسلام و معارف قرآن در هدایت و جهت‌دهی به تمامی ابعاد جامعه بشری همچنین گفتمان‌سازی عمومی مفاهیم قرآن کریم در سطح جامعه و جهان اسلام از جمله اهداف این همایش است که امسال برای یازدهمین دوره متوالی در حال انجام است.

 وی به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومان(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی سه محور تشکیل دهنده این همایش هستند.

 امانی اضافه کرد: نامگذاری این دوره از مسابقات نیز برگرفته از دغدغه مقام معظم رهبری در دیدار سال قبل مسئولان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که ایشان بر آن تاکید داشتند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا