اجتماعیاشتغالاقتصاد مقاومتیاقتصادیبهداشت و درمانتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

یکی از برنامه های جدی دولت توجه به مسائل فرهنگی است

رئیسی در مراسم جایزه کتاب سال

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی دولت توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی اولویت است اما نباید ما را از توجه به کتاب و فرهنگ غافل کند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در محل تالار وحدت برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد پیش رو اظهار داشت: دهه مبارکه فجر، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر شهدای عالی قدر و امام شهدا درود می‌فرستیم و برای ایثارگران و جانبازان طلب عافیت داریم.

وی عنوان کرد: جلسه بسیار معظم با شرکت تألیف کنندگان، اصحاب فرهنگ و کتاب و نویسندگان بود. از نویسندگان، داوران، مدیر محترم این بخش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر محترم علمی و دبیر حوزه بین الملل و اصحاب خرد و فرهنگ تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی جهت حضور در این مراسم تصریح کرد: این رویداد که دو بار در سال به صورت رسمی و عام و خاص تکرار می‌شود، رویدادی است که علاوه بر تحلیل و تکریم از مقام مؤلفان و مصنفان، صاحب نظران و صاحب نظرانی را معرفی می‌کند که ارتباط با اینها و کتاب‌شان می‌تواند برای جامعه ما و جوامع بسیار اثر بخش باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: جایگاه و ارزش کتاب بر هیچکس پوشیده نیست که پل ارتباطی میان اصل‌ها و نسل‌ها است. ما امروز چهره‌های اثر گذار را کسانی می‌دانیم که جامعه خود را بشناسند و نیاز جامعه را درک کنند و با قبول مسئولیت و خطر پذیری در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه روشنفکران کسانی هستند که از نورانیت و عقلانیت برتری نسبت به دیگران برخوردار باشند، اضافه کرد: روشنفکران کسانی هستند که دیدبان تیزبین داشته باشند، وضعیت فکری و اندیشه‌ای جامعه را خوب رصد کنند و «در مواقع هشدار جامعه را انذار کنند و هشدار دهند». روشنفکران از فکر و فرهنگ جامعه و هجوم بی رحمانه نسبت به فرهنگ‌ها و تمدن‌ها حفاظت می‌کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا