اقتصادیبازرگانیحمل و نقلخودروصنعت و تجارت

۱۵ هزار حلقه لاستیک در انبار است حتی مجوز توزیع یک حلقه داده نشده است

رئیس اتاق تعاون ایران با انتقاد از وتوی برخی تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار گفت:حدود شش ماه است که ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین در شرایط اضطرار وارد شده اما هنوز مجوز توزیع آنها داده نشده است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم، بهمن عبداللهی ، رئیس اتاق تعاون امروز با حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تعاونگران با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:وزارت صنعت یکی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که فعالان اقتصادی باید با آن ارتباط نزدیک داشته باشند و از این جهت باید معاونت‌های این وزارتخانه ارتباط بهتری با فعالان اقتصادی داشته باشند.در حوزه ستاد تنظیم بازار برخی تصمیمات بعد از مدتی که البته برای ما هم روشن نیست، وتو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ستاد تنظیم بازار برخی تصمیمات بعد از مدتی که البته برای ما هم روشن نیست، وتو می شود گفت: به عنوان مثال در جلسه ستاد تنظیم بازار در شرایط کمبود لاستیک در کشور مأموریت داده شد تا از طریق اتحادیه کارکنان دولت (اسکاد) نسبت به واردات لاستیک‌های سنگین اقدام کنند اما از حدود شش ماه گذشته که این لاستیک‌ها وارد شده، هنوز مجوز توزیع داده نشده است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی در پی مأموریت‌ها و تصمیمات دستگاه‌ها به ویژه در حوزه واردات هزینه می‌کنند، وتوی این تصمیمات متأسفانه می‌تواند به اعتبار تجاری فعالان اقتصادی ضربه وارد کند. لاستیکی که با تسهیلات دولتی وارد شده اما توزیع آن توسط وزارت راه، وزارت صنعت و همچنین اتحادیه کارکنان دولت اجازه داده نشده است و در حال حاضر حدود 15هزار حلقه لاستیک سنگین در انبار است و حتی مجوز توزیع یک حلقه آن داده نشده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در همین خصوص نیز اخیراً سازمان‌های نظارتی واردکنندگان این لاستیک‌ها را به احتکار متهم کردند و حتی پرونده قضائی در این خصوص در حال تشکیل است گفت: برای دریافت مجوز توزیع لاستیک‌های سنگین مکاتبات زیادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته تا مجوز توزیع این لاستیک‌ها از طریق وزارت صنعت، وزارت راه یا توسط اتحادیه صادر شود، اما پاسخی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا