اجتماعیکشاورزی

۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر اختصاص یافت

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص یک هزار میلیاردذ تومان تسهیلات به عشایر طی سال های ۹۴ تا ۹۷ خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در مراسم معارفه مدیرکل امور عشایر کرمانشاه با اشاره به اینکه عشایر شهدای بسیاری را در راه دفاع از نظام تقدیم انقلاب کردند، گفت: عشایر مردمی نجیب، ساده زیست، کم توقع، کم هزینه و تولید کننده واقعی هستند که سالیان سال گنجینه منابع طبیعی و مسائل محیط زیستی را برای ما حفظ کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار است، افزود: این جمعیت ۱.۸درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند و ۲۵ درصد گوشت قرمز که معادل بالای ۱۹۰ هزار تن است را تولید می کنند.

قندالی با تاکید بر اینکه ۵۹ درصد سطح کشور حوزه قلمرو عشایر اعم از ییلاق و قشلاق و زیست بوم است، گفت: شاید نتوانستیم این ظرفیت‌ها را به خوبی بین جوامع تصمیم گیر و تصمیم ساز توزیع کنیم اما طی چهار سال گذشته دولت، مجلس و دستگاه‌های مرتبط به حوزه عشایر توجه ویژه ای داشتند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه از محل تخصیص مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از پروژه‌ها در مناطق عشایری اجرا شده، افزود: در دو سال گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در ردیفی برای خریدهای مربوط به این سازمان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به توزیع تسهیلات میان عشایر، عنوان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر اختصاص یافته است.

قندالی خاطر نشان کرد: ظرف چهار سال اخیر بیش از ۲۷۰ وسیله نقلیه مجهز از سوی سازمان امور عشایر ایران به استان‌ها تخصیص یافت و سال گذشته نیز۹۰ دستگاه کامیون تانکر آبرسان و۱۲۰ دستگاه ماشین کمک دار در امور عشایر استان ها توزیع سبب نوسازی ۶۰ درصد ناوگان عشایری شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با موافقت مقام معظم رهبری امسال ۲۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی و شبکه‌های مورد نیاز آب عشایر تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، گفت: امسال به جز تشکل‌ها از جایی تقاضای نهاده نمی‌کنیم بنابراین تشکل‌ها باید به اندازه کافی نهاده‌ها را با اولویت تهیه از مبدا با داشتن کارت بازرگانی تهیه کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات احمدی مدیرکل پیشین امور عشایر کرمانشاه تقدیر و بهزاد محمدی به عنوان مدیرکل جدید امور عشایر استان کرمانشاه معرفی شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا