بازرگانیصنعتصنعت و تجارت

۲۵ درصد سود بازرگانی به تمام کالاهای وارده به بندر چابهار اختصاص یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ۲۵ درصد سود بازرگانی به تمام گروه‌های کالایی وارده از طریق بندرچابهار اختصاص یابد تا شاهد رونق در این بندر راهبردی کشور باشیم.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا؛ بهروز آقایی اظهارداشت: پنج گروه کالاهای پرتکرار وارداتی شامل کالاهای اساسی مانند برنج، انواع لوازم خانگی، لوازم یدکی، انواع آهن آلات و شمش آهن و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها از سود بازرگانی استثنا شوند.

وی گفت: پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش نرم تخلیه و بارگیری به چهار و نیم تا پنج میلیون تن تا پایان سالجاری است که امیدواریم محقق شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: راهکارهای پیشنهادی بندر چابهار در جهت افزایش ترافیک بار و کالا و رونق تجارت عنوان شده و در نشست تخصصی با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مجلس و جمعی از مدیران کل استانی بررسی شده است.

وی با تاکید بر اختصاص ۲۰ درصد سهم سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار از واردات کالاهای اساسی گفت: با قرارگیری استان در مسیر بار و کالا و استمرار جریان کالا عملا این منطقه در مسیر ترافیک بار و کالا و رونق تجارت با ایجاد کارخانجات فرآوری و پردازش کالا قرار می‌گیرد.

آقایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تخلیه و بارگیری کالا تا انتهای امسال به چهار و نیم تا پنج میلیون تن افزایش یابد راهکارهای پیشنهادی بندر چابهار در جهت افزایش سهم بار، کالا و قرارگیری محور شرق در مسیر ترافیک بار و کالا مطرح شده است.

وی بر استمرار توزیع تخلیه کالای اساسی بین بنادر کشور و اختصاص ۲۰ درصد کالاهای اساسی به بندر چابهار از هفت درصد فعلی به ۲۰ درصد، حذف یا تخفیف عوارض صادرات مواد معدنی و کالاهای ساختمانی از طریق این بندر تاکید کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا