اقتصاد مقاومتیخودروصنعتصنعت و تجارت

۳۵ قطعه وارداتی خودرو داخلی سازی می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صمت

مقیمی از انعقاد قرارداد داخلی سازی ۳۵ قطعه وارداتی خودرو با ۳۲ قطعه ساز کشور خبر داد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اولین نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو با پیگیری‌های وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این میزگزد تخصصی میان تامین کنندگان خودرو‌های پر تیراژ با قطعه سازان قراردادی به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان منعقد شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به اینکه ۳۲ قطعه ساز برای تامین ۳۵ قطعه‌ای که از خارج تامین می شود، اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند، ادامه داد: این قطعات سابقه ساخت در داخل را نداشته و نیاز به ارز بری دارند.
مقیمی افزود: با ساخت این قطعات در داخل کشور ۸۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا اولویت با قطعه سازان کوچک و متوسط است و از این رو قطعاتی را انتخاب کردیم که نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارند.
معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: شرکت‌های قطعه سازی در این قرارداد‌ها ترجیحا زیر مجموعه شرکت‌های خودرو ساز نخواهند بود و معرفی قطعه سازان، نوع قطعه و زمان تحویل نیز اعلام شده است.
مقیمی اظهار کرد: این مسیر قرار است در آینده تداوم داشته باشد و تا تولید نهایی بسیاری از قطعات، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در حاشیه اولین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید که از ۲۷ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز شده است، برگزار شد.
این نمایشگاه تا سی‌ام تیر هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در این محل برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا