صنعتصنعت و تجارت

۴۷ حلقه چاه کشاورزی شهرستان آران و بیدگل به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند

فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار با دکتر مسعود میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به اهم مشکلات رودخانه های فصلی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: سکونت تعدادی از اهالی شهرستان آران و بیدگل از جمله منطقه یحیی آباد و مجتمع مسکونی مسکن مهر در حریم رودخانه ها، عبور تیرهای برق فشار قوی و مخابرات از بستر رودخانه ها از جمله این مشکلات است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی، در راستای ساماندهی و رفع خطر از مسیل ها و رودخانه های فصلی این شهرستان، انجام مطالعات لازم و تهیه طرح جامع ساماندهی حریم و بستر کلیه رودخانه های فصلی شهرستان را مهم دانست.

دکتر بایبوردی افزود: به صورت حضوری و کتبی اخطارهای قانونی و هشدار رهایی به ساکنین منازل مسکونی و اراضی کشاورزی واقع در حریم و بستر رودخانه ها داده شده است و آگاه سازی مردم این منطقه از مخاطرات و خسارت های ناشی از وقوع حادثه سیل صورت گرفته است.

وی اکثر اقدامات عمرانی و اصلاحی مرتبط با ساماندهی و رفع خطر از حریم و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی شهرستان آران و بیدگل را نیازمند تخصیص اعتبارات لازم دانست و از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان خواست نسبت به تخصیص اعتبارات استانی لازم به این حوزه مساعدت کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، مدیریت سفره های آب زیرزمینی این منطقه را مهم ذکر و به تناقضات قوانین نحوه تامین هزینه نصب کنتورهای حجمی هوشمند این شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ هزینه نصب کنتور به عهده دولت بوده که به دلایلی تخصیص به میزان لازم محقق نشد و از ۲۵۰ حلقه چاه کشاورزی این شهرستان تنها ۴۷ حلقه چاه به صورت رایگان مجهز به کنتور هوشمند شدند.

وی به محدودیت های تخصیص آب مورد نیاز شهرک های صنعتی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: حداکثر میزان قابل تخصیص برای هر یک از چاه های شهرک های صنعتی این شهرستان ۲۵ متر مکعب در شبانه روز است و با توجه به تعداد واحد های صنعتی موجود در شهرک، میزان آب مورد نیاز این شهرک ها باید تأمین شود تا مشکلات تولید در عرصه فعالیت های صنعتی این شهرستان رفع شود.

دکتر بایبوردی، عدم اتصال شبکه آب شرب شهرک های صنعتی شهرستان به شبکه آب شرب شهری را از جمله مشکلات تامین آب شهرک های صنعتی این منطقه برشمرد و افزود: عمده اشتغال این شهرستان از محل شهرک های صنعتی است و رفع مشکل تامین آب شرب شهرک ها در راستای کارآفرینی، اشتغال زایی، معیشت و درآمد پایدار مهم و ضروری است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا