شهری

۶ ماه پیش از گرانی گوشت به دستگاه‌های متولی هشدار دادیم

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که شش ماه پیش از گرانی در خصوص تغییر قیمت اقلامی همچون گوشت، پیاز و شکر به صورت مکتوب به دستگاه‌های متولی هشدار داده شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا عباس تابش – معاون وزارت صنعت معدن و تجارت – در گفت‌وگو با برنامه “از نزدیک” رادیو جوان اظهار کرد: امروزه برای کسب سهم بیشتر از بازار، تولید براساس سلایق و خواست مشتری حرف اول را می‌زند و سازمان حمایت در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از طریق ارتباطی که با بازار مصرف دارد، سلایق و خواسته‌های مشتریان را از راه‌های مختلف به تولیدکنندگان منتقل می‌کند و تولیدکنندگان با تولیدی که در جهت سلایق مشتریان انجام می‌دهند، موجبات رضایت مشتری را فراهم می‌آورند. این باعث حمایت از تولید همزمان با حمایت از مصرف‌کننده می‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان حمایت، اولویت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. این سازمان روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد می‌کند و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود، سپس براساس تغییرات قیمت چه از لحاظ کمبود کالا چه مازاد آن به تمام مراجع تولید، سیاستگذاری و مصرف اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: وظیفه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ایجاب می‌کند که شش ماه قبل از تغییر قیمت در کالا با تحلیل‌های کارشناسی و با رصد بازار به صورت مکتوب به واحدهای تأمین‌کننده امکان تغییر در قیمت این اقلام را انعکاس بدهد. در این رابطه در خصوص اقلامی همچون گوشت، پیاز و شکر هم سازمان حمایت با دستگاه‌های متولی مکاتبه کرد و احتمال تغییرات را گزارش داد و گفته شد برای تأمین این اقلام اقدام شود، ولی عدم توجه به تأمین این اقلام باعث گله‌مندی مردم شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث گران‌فروشی نیز مطرح است که عده قلیلی از تحولات و تنش‌های اقتصادی استفاده می‌کنند. وظیفه دیگر سازمان حمایت، برخورد با این افراد است و از مردم خواهشمندیم با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش بدهند. در خرید کالاها مردم باید مطالبه فاکتور کنند زیرا معیار سنجش گران‌فروشی فاکتور است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا