اجتماعیبهداشت و درمانشهری

۷۱ هزار میلیارد ریال توسط خیرین سلامت کشور هزینه شده است

رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خیرین در مدت ۱۰ سال فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور، بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،حسینعلی شهریاری در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت » در سالن اجتماعات شهرداری قم، بابیان اینکه استفاده از ظرفیت خیرین همواره مورد تاکید بزرگان کشور بوده است، افزود: سه هزار سمن خیریه در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند که سالانه هزاران میلیارد تومان در این حوزه هزینه می‌کنند.

وی بابیان اینکه در تمام دنیا سازمان‌های مردم‌نهاد به کمک دولت در حوزه بهداشت و درمان آمده‌اند، گفت: هزینه درمان در دنیا بسیار بالاست و در تمام کشورها خیرین به کمک دولت می‌آیند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیشگیری از وقوع بیماری ادامه داد: هزینه درمان بسیار بالاست و بسیاری از بیماران در صورت تامین هزینه درمان به زیر خط فقر می‌روند و درصورتی‌که توان تامین این هزینه را نداشته باشند، جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: در دولت یازدهم، با اجرای طرح تحول سلامت، واقعا مردم در حوزه بهداشت و درمان دغدغه‌ای جز بیماری نداشتند ولی با ایجاد کمبودهای مالی ناشی از تحریم‌ها، این طرح بسیار خوب، دچار مشکل شده است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کودکان کشور دچار چاقی هستند که این چاقی زمینه‌ساز بیماری‌های بسیاری است گفت: باید با اصلاح سبک زندگی بستر لازم برای پیشگیری از بیماری در جامعه فراهم شود.

شهریاری بابیان اینکه متاسفانه جامعه ما غذای سنتی و سالم خود را فراموش کرده و به غذای فوری و غذاهای مضر روی آورده است، گفت: باوجود تمام مشکل‌ها، امید به زندگی در کشور بعد از انقلاب ۲۵ سال افزایش‌یافته که این نشان از اقدام‌های بزرگ جمهوری اسلامی در حوزه سلامت است.

وی گفت: ایران باید به‌عنوان ام القرای جهان اسلام به الگویی در حوزه بهداشت و درمان در میان کشورهای اسلامی تبدیل شود.

وی بابیان اینکه هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان است که باید به سمت توسعه گردشگری سلامت در کشور حرکت کرد گفت: توسعه گردشگری سلامت علاوه بر ارتقای خدمات به زائران، درآمدهای ارزی خوبی همراه دارد.

مدیرعامل بنیاد طب ایرانی نیز در این همایش بابیان اینکه این بنیاد در کنار مجمع خیرین سلامت در کشور ایجادشده است گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بنیاد خیرین سلامت، ورود به اقدام‌های اثربخش در حوزه درمان است.

محمدرضا شمس اردکانی، نقش روحانیت در عرصه سلامت را بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: تاثیرگذاری روحانیت در طول تاریخ می‌تواند نقش مهمی در تشویق مردم برای ورود به عرصه سلامت داشته باشد ضمن اینکه روحانیت در تحکیم «حکمت بنیان» مبتنی بر آموزه‌های طب ایرانی بسیار موثر باشند.

وی ادامه داد: طب سنتی ایران از مفاخر حوزه تمدنی است که متاسفانه به‌خوبی به این موضوع توجه نشده است که نقش‌آفرینی روحانیت در این عرصه می‌تواند مهم باشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا