صنعت و تجارتگردشگری

۸۰ درصد آژانس های مسافرتی تا آخر تابستان تعدیل نیرو می کنند ۸۰ درصد آژانس های مسافرتی تا آخر تابستان تعدیل نیرو می کنند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: تا کنون ۴۰ درصد از آژانسها تعدیل نیرو داشته اند اکنون دفاتر منتظر طی کردن سفرهای تابستانی هستند ولی تا آخر تابستان این عدد به ۸۰ درصدمی رسد. به گزارش اقتصاد روز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده برای آژانسهای مسافرتی آنها دیگر نمی توانند که از عهده هزینه های دفتر خود برآیند بنابراین بسیاری از نیروها را تعدیل کرده اند و یا اگر چند دفتر داشته اند برای کاهش هزینه ها چند دفتر را تعطیل می کنند این شرایط زمانی بدتر می شود که آنها نتوانند تابستان خوبی را بگذرانند. این درحالی است که مقامات مسئول می گویند که می خواهیم ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر نمیدانم چرا هر زمان آژانسی تخلف می کند فوری آن آژانس را می بندند و چند نفر را بیکار می کنند اگر مدیر مدرسه ای تخلف کند آن مدیر را توبیخ می کنند و یا در مدرسه را می بندند؟ اکنون هواپیمایی و یا سازمان میراث فرهنگی با افتخار می گوید که این تعداد آژانس را بسته ایم. مگر نه اینکه باید تذکر بدهند و بعد اخطار و در آخر مجوز آژانس را لغو کنند اما چرا این مراحل انجام نمی شود.رفیعی بیان کرد: ما به دنبال ارز صنعت گردشگری هستیم نه ارز مسافرتی. آن چیزی که به مسافر داده می شود ارز مسافری است که تنها به خود مسافر برای هزینه های خارج از کشورش می رسد ولی چرا نباید صنعت گردشگری ارز داشته باشد. مخالف قطع کردن ارز هستم ولی این کار دارد به صنف ما ضربه وارد می کند. اصل کار اشتباه بود. ارز مسافرتی که به مسافران داده می شود انقدر کم است که کفاف سفر افراد را نمی دهد من با این ارز مسافرتی مخالف نیستم اما شیوه پرداخت آن مشکل برای اصل کار که همان هتل هست ارز مسافرتی در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: بسیاری از مسیرها بسته شده است چون مسافر زیاد می رود و الان نمی توان برای برخی از مسیرها تا نیمه اول مرداد رزرو کرد. بسیاری از هواپیمایی ها خالی می رفت اما وقتی ارز مسافرتی دادند پروازها پر شد. پرواز مالزی و ترکیه با هم خیلی تفاوتی ندارد اما چرا برای یکی ۵۰۰ و برای دیگری هزار یورو در نظر گرفته شده است.

رفیعی بیان کرد: جای شکرش باقی است که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به حرف بخش خصوصی گوش می کند مدیران قبلی را که ما اصلا نمی دیدیم. ما میخواهیم که کاری به کار انجمن های گردشگری نداشته باشند این انجمن ها در اختیار بخش خصوصی است و خودشان می دانند که چه باید انجام دهند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا