اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیمحیط زیست

۹۰۰ هکتار از زمین‌های جنوب کرمان برای زراعت چوب هدف‌گذاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از هدف گذاری ۹۰۰ هکتار از زمین‌های هفت شهرستان این منطقه برای زراعت چوب خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز؛ حمزه احمدی این هدف‌گذاری را در راستای تسهیل در اجرای طرح‌های زراعت چوب، رونق تولید در بخش منابع طبیعی و حصول اهداف کمی برنامه ششم و جهش تولید و همچنین اشتغال در زمین‌های مستثنیات و دولتی طی سال جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه توسعه زراعت چوب فرصتی مغتنم و راهکاری موثر برای احیای جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آن‌ها به شمار می‌رود بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تاکید کرد.

او بر ترغیب مردم و بخش خصوصی برای وارد شدن به حوزه زراعت چوب تاکید کرد و از اعطای تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای توسعه این زراعت در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان توزیع نهال رایگان از گونه‌های چوبده و سریع‌الرشد، معرفی متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، اقتصاد پایدار و خرید تضمینی حوزه زراعت چوب را از سیاست‌های تشویقی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان در راستای فعال کردن این بخش عنوان کرد.

وی کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح زراعت چوب عنوان کرد و گفت: جوامع محلی در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت گونه‌های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

احمدی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب توسط زارعان را از دیگر اهداف طرح زراعت چوب عنوان کرد.

وی بر اهمیت زراعت چوب در جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری درست از منابع جنگلی تاکید کرد و افزود: زراعت چوب جایگزین خوبی برای جلوگیری از برداشت جنگل‌ها بوده که می‌تواند با تامین نیاز داخل به کمک صنایع کشور بیاید.

او از آمادگی مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برای حمایت از متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب در این منطقه خبر داد و گفت: متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا