اجتماعیبهداشت و درمانشهری

بلیت نیم‌بهای مترو و اتوبوس و افزایش عوارض طرح ترافیک تهران از فردا

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شد بلیت اتوبوس و مترو از فردا تا پایان هفته، نیم بها شود و در مقابل ۵۰ درصد هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک افزایش یابد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا صبح امروز در استانداری تهران تشکیل شد.محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران درباره مصوبات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: با توجه به افزایش آلاینده‌ها مقرر شد تا پایان هفته، زنگ ورزش مدارس برگزار نشود.

تقی‌زاده اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد بلیت اتوبوس و مترو از فردا تا پایان هفته، نیم بها شود و در مقابل ۵۰ درصد هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک افزایش یابد.وی درباره دیگر مصوبات این جلسه اظهار داشت: از فردا شب محدودیت تردد کامیون‌ها را خواهیم داشت و از پلیس راهور هم تقاضا داریم که با خودروهای دودزا برخورد قانونی داشته باشد تا شاهد کاهش آلودگی هوا نباشیم.

تقی‌زاده بیان داشت: تعطیلی مدارس در صورت رسیدن شاخص آلودگی هوا به بیش از 150 برای مهدهای کودک و مدارس ابتدایی خواهد بود و براساس اعلام سازمان هواشناسی احتمالا به مرز هشدار نخواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معدنی کارخانجات و صنایع نیز در استان تهران باید محدود شود و محیط زیست نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا