صنعتصنعت و تجارت

آغاز عملیات استخراج سنگ آهن از معدن گزستان بافق

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: عملیات استخراج معدن سنگ آهن گزستان بافق از سوی بخش خصوصی و با باطله برداری ابتدایی سالیانه چهار میلیون تن، آغاز شد.

فاضل مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: در این محدوده حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام می‌شود که میزان ذخیره شناسایی شده بیش از ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط ۲۶ درصد و از نوع توده‌ای است.

او افزود: میزان استخراج ماده معدنی و باطله در ۲ سال ابتدایی در حدود چهار میلیون تن است.

فاضل بیان کرد: سنگ آهن استخراجی، خوراک صنایع جوار معدنی شهرستان بافق را تامین و مازاد آن برای صنایع فولادی کشور ارسال می‌شود.

او گفت: تکمیل اکتشاف و احداث کارخانه کنستانتره یک میلیون تنی در جوار این معدن از برنامه‌های توسعه‌ای این معدن برای سال آینده است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: میزان اشتغال در فاز استخراج، ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و پس احداث کارخانه به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: تا پایان خرداد سال آینده، پرعیارسازی شروع به کار می‌کند و این حتمی و اولین قول ما به شما است.

فاضل ادامه داد: تابستان آینده نیز کلنگ کنسانتره سازی ما به زمین می‌خورد.

او تأکید کرد: قول سوم ما این است که تعهدات ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌شود و نمی‌گذاریم به مراتع شما آسیبی وارد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: ما برای شروع کار و برای تامین تجهیزات، ۹۰ میلیارد تومان شارژ مالی انجام دادیم.

او بیان کرد: بر اساس قانون، معدنکاران باید یک درصد سهم فروش سالیانه معادن را برای اجرای زیرساخت‌ها و توسعه و پیشرفت محل و منطقه استقرار خود پرداخت کنند که این مهم با جدیت از سوی استان پیگیری می‌شود.

فاضل گفت: پشتیبانی از تولید، رفع موانع موجود در مسیر فعالیت آن‌ها و فراهم سازی زمینه‌های رونق کسب و کار در حوزه معدن، به ویژه صنایع جوار معدنی از مرحله صدور مجوز تا پروانه بهره برداری و مساعدت‌های لازم، است.

او بیان داشت: از اهداف اصلی شرکت اکتشاف و معادن غدیر تکمیل اکتشافات و احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: مجموع مبلغ یک درصد سهم فروش سالیانه و مبلغ حاصل از تخفیف ۲۰ درصد حقوق دولتی معادن هر شهرستان، باید محاسبه و با محوریت فرمانداران، سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی، صرف پروژه‌های آن منطقه و شهرستان شود.

گفتنی است روستای گزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد و معدن سنگ آهن گزستان در پنج کیلومتری این روستا قرار دارد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا