اجتماعیشهری

از زمان آغاز طرح جهادی ارائه خدمات الکترونیک قضایی رایگان، بالغ بر ۱۷۰۰ نقطه از کشور در این طرح قرار گرفته‌اند

معاون خدمات الکترونیک قضایی مافا قوه قضائیه در همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خراسان رضوی:

گردهمایی سالانه مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضا‌‌یی خراسان رضوی روز پنج شنبه/هفتم تیر ماه با حضور محمدحسین آقایی/معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، محمدرضا سلطانی/ مدیرعامل کانون و  مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این استان به همراه معاونان و مدیران دادگستری کل خراسان رضوی در تالار نور مشهد برگزار شد.

به گزارش اقتصاد روز از روابط عمومی کانون، در این نشست، معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق و باوفای حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هفته قوه قضائیه را به تمامی کارکنان محترم و خدوم دستگاه قضایی کشور تبریک گفت و با تسلیت اربعین شهدای خدمت، شهید جمهور آیت اله رئیسی و همراهانشان، هدف از برگزاری این همایش‌ها را ارتباط قوی مسئولان و معاونان ارجاع دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد که براساس اهداف تعیین شده، مشکلات و راهکارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آقایی درخصوصِ طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی تصریح کرد: از زمان آغاز طرح جهادی ارائه خدمات الکترونیک رایگان، بالغ بر هزار و ۷۰۰ نقطه کشور در این طرح قرار گرفته‌اند وی هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات قضایی رایگان به هموطنان عزیز در مناطق کمتر توسعه یافته استان های هدف برشمرد.

وی پیرامون خدمات سیار الکترونیک قضایی هم گفت: در اجرای برنامه های تحول و تعالی قوه قضائیه و در راستای تاکیدات ریاست معظم قوه مبنی بر آسان سازی ارائه خدمات قضایی به هموطنان عزیز، ارائه خدمات سیار به  بیش از ۱۵ استان با بیش از ۳۷ شهر و ۵۰ دفتر افزایش یافته و  توسعه این طرح همچنان ادامه دارد.

قایی در ادامه افزود در حال حاضر 1265 دفتر در سراسر کشور فعال است و حدود 20 دفتر همزمان با هفته قوه قضائیه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تاکید ریاست محترم مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مبنی بر رفع نیازمندی های موجود استان ها افزود به یاری خداوند متعال آزمون جذب مدیران دفاتر در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مافا قوه قضائیه در پایان با تبیین نقش مؤثر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تحقق اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضایی در تعامل با معاونان فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری‌های سراسر کشور تأکید کرد و این دفاتر را درگاه ورودی پرونده‌های قضایی به قوه قضائیه برشمرد که با تسریع و تسهیل فرایندهای فناورانه، می‌توانند راه‌گشای موانع موجود در کاهش اطاله دادرسی باشند.

وی با اشاره به رخداد مهم سیاسی هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری از حاضرین و همه ی هموطنان عزیز دعوت کرد با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو ضمن لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی برای عزت و اقتدار و سربلندی ایران اسلامی نقش موثر خود را ایفا نمایند .

محمدرضا سلطانی/مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز در این همایش با اشاره به اینکه تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موجب شد تا قوه قضاییه با بازنگری در اولویت‌های خود، پاسخگویی قوی‌تر وغنی‌تری را به مراجعین داشته باشد، گفت: این دفاتر از مجموعه‌ای مردمی هستند که خدمات رسانی را به عموم جامعه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه ۱۴۷۰ کانون افزود: مرکز تماس پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی (سامانه ۱۴۷۰ بدون پیش‌شماره) این مرکز با هدف پاسخگویی به پرسشهای کاربران سایت adliran.ir، مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کاربران آن دفاتر و همچنین ذینفعان این نوع خدمات از جمله: وکلا، مشاوران حقوقی، کارشناسان رسمی دادگستری و نمایندگان حقوقی و عموم مردم در داخل و خارج از کشور در خصوص خدمات الکترونیک قضایی را عهده‌دار می باشند و در حال حاضر تا ساعت ۲۳ اقدام به پاسخگویی می نماید.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ دفتر در سراسر کشور، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی ۴ گانه ی کانون، به زودی اهم سیاست‌های جدید تدوین شده در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و فرهنگی اعلام خواهد شد که براساس این سیاستها، محتوای سند تحول و تعالی قوه قضاییه، با جدیت بیشتری محقق خواهد شد.

خاطر نشان می‌سازد، در حاشیه‌ی این همایش که با همکاری معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان رضوی و نماینده مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این استان برگزار شد، هیأت اعزامی از مافا قوه قضائیه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، با حجه الاسلام والمسلمین زرندی/رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دیدار داشتند و از سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی آقایان: علیرضا کاووسی، محمدرضا غلامپور و حسن حمیدی فر بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات مدیران، کاربران و مراجعان پرداختند.

شایان ذکر است، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در قالب بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا