اقتصاد مقاومتیاقتصادیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارتمعدن

بازدید اساتید دانشکده مهندسی معدن شهید باهنر کرمان از معدن نیکان

با هدف تعامل تحول آفرین در بخش خصوصی و دانشگاه

گروهی از اساتید دانشکده معدن شهید باهنر کرمان، در سفر  خود به منطقه کوه گبری کرمان از منطقه معدنی “نیکان” بازدید و در جریان مسائل  این معدن قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی اقتصاد روز, با توجه به اهمیت نقش صنعت معدن در اقتصاد مقاومتی کشور ، برای بررسی کارشناسی و مطالعات کاربردی معدن نیکان ، با هماهنگی و مساعدت دکتر کریمی نسب نشستی کارشناسی در محل دانشکده مهندسی معدن شهید باهنر کرمان برگزار شد. با موافقت و هماهنگی دکتر کریمی نسب برنامه ریزی بازدیدی با حضور خانم دکتر عطاپور و آقای دکتر رنجبر صورت پذیرفت. با حضور اساتید، بازدید و مشاهدات میدانی چند ساعته از معدن نیکان صورت پذیرفت. پس از بازدید نشستی با حضور اساتید برگزار و مشاهدات و نقطه نظرات کلی در این نشست مورد بحث قرار گرفت. یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید تقویت همکاریهای دانش بنیان با صنایع معدنی بخش خصوصی بعنوان موتور محرکه اقتصادی استان کرمان عنوان شد. در این راستا استفاده از دانش اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در فراینده های بهره وری، اکتشاف و استخراج با راندمان بالا و از سوی دیگر تبدیل دانشگاه‌ به دانشگاه کارآفرین حوزه فرآوری مواد معدنی حاصل شده، مورد بحث قرار گرفت. این مهم می‌تواند به بهتر شدن این تعامل دو طرفه کمک کند. در ادامه خانم دکتر عطاپور، بر مهارت آموزی دانشجویان واستفاده از ظرفیتهای علمی آنان تاکید کرد.

در ادامه دکتر رنجبر با اشاره به اینکه مراکز آموزشی باید در صنایع ایجاد تا آموزش حین کار ارائه شود، تصریح کرد: دانشگاه در نمونه سازی بسیار موفق عمل می کند اما در زمان تجاری سازی طرح چندان موفق نبوده است. در زمانی بحث اصلی دانشگاه ها فقط آموزش بود در حالی که اکنون از دانشگاه به عنوان واحد تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی یاد می شود و نگرش ها منطقی شده است.

گفتنی است در این نشست مهندس کاظم اسماعیلی،مدیر اجرایی معدن نیکان و مهندس علیرضا اوجاقی مشاور معدن نیکان، ضمن تشکر از قبول دعوت اساتید به بیان نظرات، دیدگاهها و پیشنهادات خود در رابطه با انقعاد تفاهمنامه همکاری و ارتباط موثرتر بخش خصوصی نیکان و دانشکده معدن شهید باهنر پرداختند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا