اجتماعیشهرییادداشت

با عزمی استوار به راه و رسالت مردمی سازی حکمرانی که میراث آقای رئیسی است، ادامه خواهیم داد

علیرضا جاجرمی، مشاور و دستیار وزیر دادگستریگلچین عرفانی آقای رئیسی، آقای آل هاشم، آقای امیرعبداللهیان، آقای رحمتی و همراهان گرانقدرشان عجب انتخابِ زیبا و پررمز و رازی بود .  با دیدن برخی فیلم ها و کلیپ ها از سخنان و انتشار روایت هایی از این شخصیت های  نازنین، به برگزیده بودن این نامداران در این عروج ملکوتی و شهادت گونه می توان پی برد.

غبطه می خوریم به این شخصیت های ناب و سلیم النفس که پاداش استمرار اخلاص و ایمان قوی خود را اینگونه هدیه گرفتند.  “شهید راه خدا ، شهید راه خدمت.”

ورای از عناوین حقوقی، محبوبیت شخصیتی و رفتاری شان و سیر و سلوکِ خودسازی این افراد می تواند مورد توجه جوانان قرار گیرد.

شهیدان رجایی؛ مطهری، بهشتی ، سلیمانی و رئیسی بیش از عناوین حکومتی، تجلی مکتب انسان سازی و سعادتمندی هستند.

چنین افرادی اسوه و الگوی دیگران و راهنمای ره جویان حقیقت، خیرخواهی، خیررسانی و عاقبت بخیری هستند. آقای رئیسی حقیقتا” به مردم اعتقاد داشت ، به مردم اعتماد داشت.

ایشان نسبت به منشِ ملت ایران، مومن دلی بود. او همانی بود که در بين مردم بود. صادقانه به عهد و میثاقش وفادار بود . او به حکمرانی مردم و مردم سالاری اعتقاد و اعتماد داشت. عنصر کلیدی و شعار دولت ایشان، مردم، ملت و دولت مردمی بود. 

حقیقتا واکنش های بین المللی و همدلی های افراد و نهادهای بین المللی ، دولت های کشورها و ملت های مختلف حیرت آور است و حاوی پیام هایی معجزه گونه.

مردم بزرگ ایران، ملت فهیم و جوانمردی هستند، و نشان دادند همیشه قدردان خادمان بااخلاص و صادق هستند .

البته که در فضای غبارآلود جامعه، برخی از حقیقت ها را با چشم دل، با گواه دل و با وجدان بیدار می توان دید. دیدار واقعی باز شدن چشم دل است. ای برادر قصه چون پیمانه است،

معنی اندر وی بسان دانه است،

دانه معنی بگیرد مرد عقل،

ننگرد پیمانه را گر گشت نقل،

معتقدم بسیاری از حقیقت های گم شده و ناگفته ها را در خصوص شخصیت افرادی همچون آقای رییسی را کسانی می دانند و درک واقعی دارند که در کنار و ساحت این افراد کار کرده باشند و شاید با رفتن شان و گذر زمان نطق ها هویداتر شود.

یکی از مشاوران محترم آقای رئیسی وقتی در یکی از شبکه های تلویزیونی از نحوه و شرایط کاری آن شهید بزرگوار و شخصیت رفتاری ایشان روایت می کرد، متوجه می‌شدیم که خیلی از ما ، از این رفتارها و وقایع اطلاع کمتری داشتیم و برخی هم تحت تاثیر فضای مسموم و جو سنگین این واقعیت ها را باور نمی کنند.

بنده سالها با سید بزرگوار آقای مرتضی بختیاری که یار و همراه همیشگی آقای رئیسی در ادوار و مناصب مختلف بود و نزدیک ترین فرد به لحاظ گفتمان، سیر و سبک عمل هستند، کار کردم.

تا در کنار این بزرگ مردان و نیک مردان نباشیم، شخصیت ناب،نیکو، مهربان، مردمی و انسانی و طریق خودسازی آنها را آنطور که شایسته و منصفانه است درک نمی کنیم.

اینها شخصیت و ویژگی های اخلاقی و رفتاری والایی دارند و به معنای حقیقی تسلیم خدا هستند و افرادی هستند که بنا بدلایلی در فضای جامعه اینها را نمی دانند یا باور نمی کنند .
متاسفانه در جامعه عده ای در جریان تحریف و جو سنگین گرفتارند و عده ای هم دچار خطای شناختی اند و در این فضا قضاوت های غیر منصفانه و غیر واقعی عیب ملال آوری شده.
ساختار و شبکه فعلی دستیاران مردمی سازی دولت،که گفتمان حکمرانی مردم است، یادگار ماندگار آقای رئیسی است.

ما دستیاران وزرا در دستگاه‌های های اجرایی الان اعلام می کنیم که در این مسیر مصمم تر از قبل خواهیم بود و به حول و قوه الهی برای ادای تکلیف در جهت خدمت رسانی شایسته تر به کشور و ارتقا کارآمدی حکمرانی با مشارکت مردم تمام تلاش خودمان را خواهیم داشت.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا