اجتماعیاقتصادیتعاون و کارآفرینیصنعت

برنامه ریزی برای افزایش صادرات 100 میلیارد دلاری به 15 کشور همسایه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در بیست و سومین مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: صادرکنندگان نمونه سال جاری در این شرایط جنگ اقتصادی توانستند به عنوان نمونه بدرخشند، کشور تاکنون چنین تجربه سختی را در تجارت خارجی و فشار حداکثری نداشته هست.

به گزارش اقتصادروز حمید زادبوم افزود: نامگذاری روز ملی صادرات دستاویزی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور در این حوزه و توجه به ضرورتها و بایسته های آن است.

وی ادامه داد: جهادگران حوزه تجارت خارجی تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف تجارت خارجی به کار بسته اند.

زادبوم اضافه کرد: امسال تلاش شد تا فرایند انتخاب صادرکنندگان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ متقاضی در بیش از ۷۰ گروه کالایی و خدماتی برای کسب عنوان صادرکننده نمونه به رقابت پرداختند که ۴۳ صادرکننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از 44 صادر کننده نمونه امسال ۹ صادرکننده در حوزه کشاورزی و ۹ صادرکننده در حوزه خدمات و بقیه در حوزه صنعت و معدن بوده است.

زادبوم افزود: دو سوم صادرات کالاهای غیرنفتی با ارزش افزوده پایین بوده که برنامه ریزی برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا در دست انجام است‌.

وی ادامه داد: علاوه بر 24 میلیارد دلار صادرات سال گذشته، ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی به کشورهای همسایه شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران، در سال جاری توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه برای رسیدن به یک جهش صادراتی است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: امسال با تاکیدات وزیر صمت بر توجه به شرکت های صادراتی دانش بنیان، با کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور صادرکنندگان نمونه شرکتهای دانش بنیان نیز شناسایی و تقدیر می شوند.

زادبوم تاکید کرد: صادرکنندگان نمونه باید به عنوان رزمندگان ویژه جنگ تحمیلی شناخته می شوند و سازمان توسعه تجارت ایران با افتخار به عنوان پشتیبان آنها کار می کند.

وی افزود: به ثمر رسیدن موافقتنامه های تجارت ترجیحی به خصوص در چارچوب موافقتنامه موقت اتحادیه اوراسیا، ظرفیت جدید صادراتی را برای کشور فراهم می کند.

زادبوم اعلام کرد: در مراسم امسال به صادرکنندگان نمونه کارت ویژه اعطا می شود که امیدواریم توسط دستگاه های ذیربط، ارایه خدمات ویژه به آنها لحاظ شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا