اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهری

مجلس در استقرار عدالت همراه قوه قضائیه است

نائب‌رئیس مجلس

سرویس پارلمانی؛ امیرحسین قاضی‌زاده گفت: مجلس برای ارتقای اعتماد عمومی مردم که مهمترین عامل ایجادکننده سرمایه اجتماعی است کنار قوه قضائیه خواهد ایستاد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: در مسیر استقرار عدالت و احقاق حقوق مردم، مجلس همراه و کنار قوه قضائیه خواهد بود.
وی افزود: در شرایطی که برخورد با برخی مفاسد ریشه‌دوانده در هر سه قوه، امیدهای تازه‌ای را در دل مردم ایجاد نموده است، ضرورت اصلاح رویه‌های فسادزا و پیشگیرانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.
قاضی‌زاده با تصریح به ضرورت بررسی و اصلاح و تصویب لوایح سه‌قلوی مبارزه با فساد، شفافیت، و مهار تعارض منافع در مجلس یازدهم ابراز کرد: مادامی که مدیران وادار به نشستن بر صندلی‌های داغ و در اتاق‌های شیشه‌ای نباشند، نمی‌توان صرفاً با تکیه بر پیش‌فرض سلامت نفس افراد، امور حیاتی مردم را به صاحب‌منصبان سپرد. اگر ذغال داغ و بیم آتش نباشد، حتی برادر امیرالمؤمنین(ع) بودن هم مانع از نشستن بر سفره معاویه نخواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین حقوق و امید به احقاق حق، مهمترین زیرساخت لازم برای هر فعالیت تولیدی است، لذا مجلس و قوه قضائیه باید برای تحقق جهش تولید به‌سمت اصلاح زیرساختهای حقوقی و قضایی بروند تا محیط اقتصادی سالم‌تر، رقابتی‌تر، شفاف‌تر و امن‌تری را برای فعالان اقتصادی ایجاد کنند و اعتماد به امکان استیفای حقوق را احیا نمایند.

نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمام دست‌اندرکاران حوزه قضائی کشور، خاطرنشان کرد: برای ارتقای اعتماد عمومی مردم که مهمترین عامل ایجادکننده سرمایه اجتماعی است، همگان باید دست به دست یکدیگر بدهیم و در این راه دشوار، مجلس نیز کنار قوه قضائیه خواهد ایستاد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا