اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیشهری

همدان الگوی اشتغالزایی کشور است

رییس کمیته امداد:

رییس کمیته‌ امداد امام‎خمینی (ره) گفت: این نهاد با الگوگرفتن از همدان در اشتغالزایی خانگی می‌تواند در استان‌های مختلف کشور کار بزرگی را در رونق تولید داخلی داشته باشد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، سیدمرتضی بختیاری اظهار داشت: بر این باور هستم که کمیته امداد با الگوگیری از اقدام های هدفمند استان همدان در عرصه اشتغالزایی می تواند تحول بسیار مطلوبی را در تولیدهای داخلی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در بازدیدی که از کارگاه های تولیدی پوشاک روستاهای کردآباد شهرستان کبودراهنگ داشتم، از تسهیلات کمیته امداد ۱۵۰ اشتغالزایی ایجاد شده بود که ۹۰ درصد اشتغال خانگی بود.
بختیاری خاطرنشان کرد: در منطقه ای دیگر از این شهرستان شاهد ایجاد ۷۰ اشتغال از تسهیلات کمیته امداد بودم که ۹۰ درصد آن اشتغال خانگی بود به طوریکه بانوان هم به رسالت مادری خود می پردازند و هم اینکه با ایجاد شغل، ضمن خودکفایی از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در راستای این تحول ایجاد شده در تولید و اشتغال حمایت مدیران ارشد استان همدان به ویژه استاندار و ائمه جماعت را شاهد هستیم که کار بزرگی محسوب می‌شود.

بختیاری سرکشی استاندار همدان در عیدانه نوروز از کودکان یتیم و خانواده های زیرپوشش را مورد تقدیر دانست و گفت: سایر استان ها این اقدام ارزشمند را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۸۳ میلیارد تومان تسهیلات نیز به مددجویان استان همدان اختصاص یافته که باید ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شود و در حال حاضر بیش از سه هزار تعهد اشتغال مهیا شده و تا پایان امسال نیز به آمار اعلام شده می‌رسد.

بختیاری این موفقیت را حاصل ارتباط نزدیک مسوولان اجرایی استان همدان با مددجویان زیرپوشش دانست و گفت: بازدید مستمر از شرایط افراد زیرپوشش و متقاضی اشتغال باعث این موفقیت شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا