اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به تکمیل پروژه‌های ورزشی همگانی، بانوان،‌ دانش آموزی، روستایی و عشایری + فیلم

معاون امور مجلس‏ ، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

معاون امور مجلس‏ ، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه از اختصاص  2 هزار میلیارد تومان به تکمیل پروژه‌های ورزشی همگانی، بانوان،‌ دانش آموزی، روستایی و عشایری در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز، دکتر بابک افقهی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در این رابطه اظهار داشت: بودجه سال آینده برای تکمیل پروژه‌های ورزشی همگانی، بانوان،‌ دانش آموزی، روستایی، عشایری، ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که حدود ۲ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی مازاد درآمد استان‌ها برای تشویق مدیران استانی و کارکنانشان در لایحه بودجه ۱۴۰۲  افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بعنوان مازاد درآمد استان‌ها برای تشویق مدیران استانی و کارکنانشان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت همچنین در بودجه سال 1402 بهره مالکانه معادن استان‌ها را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده و برای پرداخت خسارت مربوط به بهره برداری از معادن استان را هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

معاون امور مجلس‏ ، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت ۳۸۷ طرح ملی را به مجلس پیشنهاد داده تا از ردیف ملی به طرح استانی تبدیل شود و مسئولان استانی به علت آشنایی خود از منطقه، بهتر بتوانند نظارت کنند خاطر نشان کرد: حدود ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیون تومان بودجه برای اعتبارات عمرانی پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته  ۲۰ درصد افزایش داشته و در اعتبارات هزینه‌ای و اجتناب ناپذیر مربوط به دستگاه‌های اجرایی هم حدود ۳۱ درصد رشد بودجه را پیش بینی کردیم.

برای مشاهده این مصاحبه اینجا را کلیک کنید.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا