اجتماعیاشتغال

آئین‌نامه قراردادهای موقت فردا جمع‌بندی می‌شود

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمع بندی در تدوین آیین‌نامه قراردادهای موقت برای مشاغل غیرمستمر در نشست سه‌جانبه روز دوشنبه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز احمد مشیریان ، درباره آخرین وضعیت تدوین آیین‌نامه ساماندهی قراردادهای موقت برای مشاغل غیرمستمر گفت: روز دوشنبه، جلسه نهایی کمیته فرعی شورای عالی کار برای جمع‌بندی این آیین نامه با حضور نماینده وزارت کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از جمع بندی کارگروه، آیین‌نامه برای اعمال نظر نهایی به وزیر کار ارجاع داده خواهد شد و پس از آن طبق قانون برای تصویب به هیأت وزیران ارسال می‌شود.

معاون وزیر کار، درباره کلیات آیین نامه ساماندهی قراردادهای موقت در مشاغل غیرمستمر گفت: بر اساس آنچه که در تبصره یک ماده ۷ قانون کار تکلیف شده، در این آیین نامه «مدت مشخص برای انعقاد قرارداد موقت» با نیروی کار در شغل‌های غیرمستمر مشخص شده که پیشنهاد ما حداکثر ۳ سال است که در صورت تایید و تصویب، سقف مجاز قرارداد موقت کارفرما با کارگر در این مشاغل سه سال خواهد بود تا پس از این مدت، کارفرما مکلف به انعقاد قرارداد دائم با کارگر تا زمان پایان پروژه باشد.

مشیریان با بیان اینکه همچنین در این آیین نامه، تعریفی از مشاغل غیرمستمر شده است، گفت: مشاغل غیرمستمر به مشاغلی گفته می‌شود که در یک مدت مشخص اجرا شده و پروژه پس از مدتی تکمیل و به پایان می رسد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: نتیجه و خروجی نشست، فردا با حضور شرکای اجتماعی، پس از اعمال نظر شخص وزیر برای تصویب باید به هیأت وزیران ارائه شود.

بر اساس این گزارش، به منظور ساماندهی قراردادهای موقت و تامین امنیت شغلی نیروی کار در مشاغل غیر مستمر، به استناد تبصره یک ماده ۷ قانون کار، وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به «تعیین حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد»، شده است که تدوین این آیین نامه با گذشته حدود ۲۸ سال از تصویب قانون کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دستور کار قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا