اقتصاد مقاومتیاقتصادییادداشت

همایش انتخاب قهرمانان اقتصاد مقاومتی

آغازی سازنده در خدمت تولید ملی و اقتصاد کشور

دکتر پرویز عطایی – مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره، مدیران روابط عمومی ‌و دست اندرکاران هر سه قوه رسمی کشور، از حدود بیست سال پیش، سابقه فعالیت‌های گروه ما را بخوبی می‌شناسند و در همایش‌های ما حضور فعال و ارزشمند داشته اند. همایش‌های اقتصاد سبز، شکوفایی اقتصادی، نهضت ملی الگوسازی اقتصاد مقاومتی، نوآوری و عدالت اقتصادی… و دیگر تلاش‌های گروه ما که خوشبختانه به دستاوردها و نتایج ارزشمندی نیز رسیده ایم همگی نشان دهنده چند ویژگی ماست.

1ـ ما به هیچ گروه، جناح و هیچ قوه ای از قوای سه گانه کشور وابسته نیستیم.

2ـ از نخستین روز، اقتصاد ملی ایران عزیز را نشانه رفته ایم و عملا نشان دادیم که پاشنه آشیل اقتصاد را نباید دست کم گرفت.

3ـ تکیه ما بر مردم شریف، مدیران متخصص و متعهد کشور بود و تاکنون تحت هیچ عنوان از هیچ رانت و حمایت مستقیم دولتی برخوردار نبوده و نیستیم.

4 و 5 و …

در این سالهای پرنشیب و فراز با برگزاری دهها همایش و کنفرانس که با حضور مقامات والای کشور از زنده یاد آیت اله‌هاشمی رفسنجانی گرفته تا معاونان قوه قضاییه، وزرای محترم، نمایندگان مجلس و چهره‌های موفق اقتصادی … به شهادت گزارش‌های کتبی که در دست داریم، همه و همه در نشست‌های ما حضور مثمر داشته و هر کدام به هر نحو که می‌توانسته اند ما را راهنمایی نموده و یاری داده اند. اینک با دستاوردهایی ارزشمند و طیف و بسیج ارتباطات با هر سه قوه رسمی کشور و همچنین مراکز علمی، دانش بنیان، استادان دانشگاهها و دیگر نهادها و انجمن‌های ایران، شاهد آماده بودن امکانات کافی برای برپایی نخستین همایش سراسری « انتخاب قهرمانان اقتصاد مقاومتی» هستیم.

امروز، شوراهای حل اختلاف تخصصی کارخانجات و بنگاههای اقتصادی، بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون، نهضت ملی الگوسازی اقتصاد مقاومتی( بخش خصوصی) حمایت بانک‌های مختلف و مجموعه های بازرگانی و اقتصادی کشور و دستاوردهایی دیگر را در اختیار داریم و احساس می‌کنیم می‌توانیم خیزشی دوباره را شاهد باشیم.

آغازی دیگر در خدمت تولید ملی و اقتصاد مقاومتی:

سال‌هاست که کشور عزیزمان پشت درهای محکم و استانداردهای بین المللی برای عضویت رسمی در سازمان‌هایی نظیر WTO انتظار می‌کشد و در هر سال با بهانه‌هایی ویژه روبرو می‌شود.

ما قبول داریم که روابط سیاسی و زدوبندهای جناحی در اقتصاد جهان، سدی محکم در برابر خواسته به حق ملت ماست، اما با کمی انصاف می‌بینیم که اقتصاد ما نیز از کمبودهایی بزرگ و بیماریهای مزمن رنج می‌برد. وجود شرکت‌های «خصولتی» و عدم وضوح اطلاعات اقتصادی برای عرصه رقابت آزاد در اقتصاد یکی از همین عوامل است.

ما اینک بر سر آنیم که دو مسیر مهم را همزمان به پیش ببریم:

1ـ امکانات، استعدادها و پیشرفت‌های داخلی را شناسایی و به ملت ا یران و اقتصاد جهانی معرفی کنیم

2ـ برای درخشش دست اندرکاران خادم و توانمند اقتصاد داخلی، از تسهیلات ممکن در ایران بهره برده و با ایجاد روابط سازنده و شفاف، به رفع مشکلات تولید کمک کنیم تا به خواست خداوند، شاهد درخشش هر چه بیشتر برای خادمان اقتصاد بوده و «الگوهای موفق» را نیز به تازه کاران و علاقمندان معرفی نماییم.

هیات داوران، متخصص و مستقل:

تلاش ما، برپاکنندگان این مجموعه، که اینک با پایگاه خبری اقتصاد روز  و  همچنین نشریه سراسری اقتصاد روز در خدمت شماییم و مسلما از امکانات ارتباطی دیگر نیز بهره خواهیم برد، این است تا چونان دولتی علاقمند و ناظری بی طرف بر ابعاد مختلف عملکرد دست اندرکاران عرصه تولید و خدمات مربوطه، نگاه عمیق بیندازیم و روز به روز آنچه را که در این عرصه پیش می‌آید را رصد کنیم.

مبنای عمومی ما برای ترسیم معیارهای سنجش علمی علاقمندان و اعضای مسابقه دهنده در این همایش بزرگ، در درجه اول، خط مشی بیست و چهارگانه ایست که از سوی مقام معظم رهبری به مسئولان امور اعلام و ابلاغ شده است. اما متاسفانه پس از گذشت اینهمه مدت، مقام رهبری رسما اعلام فرمودند که از حرکت به سوی تحقق «اقتصاد مقاومتی» و نامگذاری چند سال اخیر به این نام راضی نیستند.

بدیهی است ما با بهره گیری از تخصص استادان ارجمند دانشگاه، و دست اندرکاران اقتصادی این اهداف را ریزتر و مشخص تر تدوین نموده و روش‌های کاربردی دیگری نیز بر آن اساس افزوده ایم تا بتوانیم شرکت‌ها، کارخانجات و نهادهای خدمتی علاقمند را بر این اساس ارزیابی نموده و برگزیدگان اولیه، نامزدهای نیمه نهایی و نامزدهای نهایی را در این روزنامه و نهایتا در روز همایش به همگان معرفی کنیم.

مشارکت شما را می‌طلبیم

تمامی امکانات ما در روابط بانکی، حقوقی، علمی و اقتصادی ما همگی در انتظار حضور فعال شمایند.

شما که در بخش‌های بزرگ تولیدی یا خدماتی به توفیق‌هایی چشمگیر دست یافته اید، به جمع ما بپیوندید و در این مجموعه حضور یابید تا هم از موفقیت‌هایتان آگاه شویم، هم الگویی برای دیگران باشید و هم در سرافرازی‌هایتان در سطح ملی شریک شویم و افتخار کنیم.

شما که چندان هم از نتایج کارتان راضی نیستند نیز با شجاعت و اعتماد به نفس دراین مسابقه عملی حضور یابید تا از مشورت‌های ما و تسهیلاتی که می‌توانیم در اختیارمان قرار دهیم مطلع شوید، از تجارب پیشکسوتان و قهرمانان این عرصه بهره مند گردید.

چرا قهرمانان؟:

ممکن است برخی از خوانندگان عزیز، از عنوان «قهرمان» برای برگزیدگان این همایش تعجب کنند.

دیدگاه ما این است که اکثر قریب به اتفاق سرمایه گذاران، مدیران و متخصصان، موفق تولیدی و خدماتی کشور، اگر تنها به فکر خویش بودند و منافع شخصی و خانوادگی شان را مدنظر داشتند، قطعا می‌توانستند با حضور در عرصه‌های سودآور بیشتر، بدون تحمل مشکلات تولید به سودهای کلان همراه با آرامش و آسایش ظاهری دست یابند. بنابراین اگر این عزیزان سرمایه خود را با ریسک‌های بالایی که برای عرصه تولید قابل پیش بینی است، در عرصه تولید نگه داشته اند، به حقیقت قهرمانان ملی ما هستند، قهرمان کارآفرینی، قهرمان وطن دوستی، قهرمان صبر و بردباری، قهرمان نوآوری و ابتکار و در نهایت قهرمان عرصه تولیدند.

به خواست خداوند متعال، می‌کوشیم تا از این پس با پایگاه خبری اقتصاد روز و نیز نشریه اقتصاد روز به شما گرامیان تقدیم کنیم تا به تدریج به زمان مناسب برای برگزاری همایش در سال 1397 برسیم.

نمایندگانی که شما به پایگاه خبری پربیننده اقتصاد روز معرفی می‌فرمایید، کارت خبرنگار افتخاری ما را دریافت خواهند کرد تا هم گام به گام اخبار شما را به ما منتقل نمایند و ما نیز بهترین‌هایشان را به اطلاع عموم برسانیم و در کنار آن امکان ایجاد روابط جدی تر برای درج موفقیت‌های شما و ارزیابی آنها را بیابیم.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

2 دیدگاه

  1. یکی از کثیف ترین انسان های روی زمین
    پول مردم خوردن نداره پرویز شارلاتان
    ایشالا حق الناس از گلوت پایین نمیره
    این همه سر جوان ها رو کلاه گذاشتی مطالباتشان را پرداخت نکردی به کجا رسیدی؟جز مریضی و ناراحتی قلبی و عمل باز قلب
    اینا همه چوب خداست که صدا هم داره ولی تو صداشو نمی شنوی
    مدیر محترم سایت لطفا پیام رو به پرویز عطایی تبریزی نشان دهید در غیر این صورت شما هم در ادامه این حق الناس سهیم هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا