اجتماعیاقتصاد بین المللاقتصادی

اروپایی ها بازنده خواهند بود

تاثیر صدور قطعنامه آژانس بر مذاکرات وین؛

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثیر صدور قطعنامه آژانس بر مذاکرات وین، گفت: پیش بینی من این است که چه در حوزه های سیاسی و چه در حوزه های اقتصادی و تجاری، بازنده این این قواعد اروپایی ها خواهند بود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از شفقنا،فداحسین مالکی ، در خصوص قطعنامه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مفاد قطعنامه اصلا کارشناسی نبود و همزمانی سفر آقای گروسی به اسراییل و ارائه پیش نویس قطعنامه به شورای حکام، یعنی مفاد این قطعنامه هم شتابزده بود که جایگاه آژانس را پایین آورد؛ اما چون این قطعنامه ماهیت اجرایی و الزام آور ندارد، لذا تاکید ما به سازمان انرژی اتمی ایران این است که کار خود را دنبال کنند.

او ادامه داد: روز سه شنبه هم جلسه ای با آقای اسلامی داریم و نگاه مجلس این است که کار خودمان را دنبال کنیم؛ البته اشکال کار ما در گذشته این بود که خطوط قرمزی برای آژانس تعیین نکرده بودیم و هر زمان که می خواستند از تاسیسات هسته‌ای ما داشته باشند، ایران با آغوش باز از آنها استقبال می‌کرد.

مالکی در خصوص تاثیر این قطعنامه بر مذاکرات وین گفت: بیشترین تاثیر این قطعنامه بر مذاکرات ما با اروپا خواهد بود زیرا تاثیر این بدعهدی اروپایی ها را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. پیش بینی من این است که چه در حوزه های سیاسی و چه در حوزه های اقتصادی و تجاری بازنده این این قواعد اروپایی ها خواهند بود.

او در خصوص اقدامات ایران در مقابل قطعنامه آژانس،گفت: ابزارهای نظارتی آژانس در ایران متوقف خواهد شد و اگر ایران همیشه با آغوش باز آماده استقبال از ناظران آژانس بود الان با ملاحظه این کار را انجام خواهد داد چراکه با تکیه بر توان داخلی کشور، بهتر می توانیم عمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص ارتباط صدور قطعنامه با بحران اوکراین گفت: آمریکایی ها و غرب در بحران اوکراین گرفتار شدند و در مقطعی، ما به این نتیجه رسیده بودیم که آنها برجام را از اولویت خود خارج کردند و الان می خواهند فضای جدیدی باز کنند که فشارهای سیاسی از دوش غرب و آمریکا کم شود زیرا هر چه در جنگ اوکراین و روسیه دخالت کنند همان اندازه، اروپا را گرفتار جنگ داخلی می کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا