اجتماعی

دستگیری گروه هکری که قصد اخلال در نظام بانکی داشتند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از دستگیری اعضای یک گروه هکری خبر داد که قصد اخلال در نظام بانکی داشتند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،حسن رحیمی گفت: حسب گزارش های واصله از اداره اطلاعات استان اصفهان یک گروه هکری با همکاری دو نفر از کارمندان یکی از بانک های استان اصفهان قصد نفوذ، خرابکاری و اختلاس از حساب مشتریان را داشته اند که پس از صدور دستور قضایی، اعضای این گروه پیش از اقدام به هرگونه عمل مجرمانه دستگیر می شوند.

دادستان اصفهان تاکید کرد: افراد دستگیر شده اعتراف کرده اند که قصد داشته اند با نفوذ به سیستم بانکی و دسترسی به اطلاعات مشتریان به اعمال مجرمانه اقدام کنند. به گفته دادستان اصفهان ۹ نفر در این رابطه دستگیر شده و تحت قرار موقت به زندان منتقل شده اند تا تحقیقات تکمیلی پرونده صورت گیرد.

با شنیدن عبارت «شکاف امنیتی» چه چیزی در ذهنتان شکل می گیرد؟ اینکه یک دسته هکر خطرناک پشت کامپیوترهایشان می نشینند و به دنبال پسوردهای کاربران می گردند؟

یا شاید هم اینطور فکر می کنید که یک جوان بیست و چند ساله در خانه اش نشسته و بدون آنکه رنگ آفتاب را ببیند مدام در حال هک کردن افرداد مختلف است. اگر تصورتان از هک شدن پسوردها یا شخصیت هکرها چنین چیزهایی است باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید.

در دنیای واقعی اصلا چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد. بلکه تنها دلیل رخ دادن چنین مسائلی، در اصل به خود ما و پسوردهای ساده حساب های کاربریمان باز می گردد. در صورتی هم که پسورد حساب های کاربری به دست یک نفر بیفتد، کار تمام است.

اگر پسوردتان هم کوتاه و ساده باشد، باز هم کارتان تمام است. به هر حال این دسته از پسوردها از امنیت پایینی برخوردار هستند و خیلی راحت تر از چیزی که فکرش را می کنید هک می شوند. اینجاست که باید حسابی حواستان را حین رمزگذاری جمع کنید. تمام دارایی های دیجیتالی امروز ما در همین حساب های کاربری خلاصه می شوند.

بنابر این حفظ و حراست از پسوردهای حساب های کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اگر این پسوردها به دست افراد غیرقابل اطمینان بیفتد دیگر مشخص نیست که با چه مسائلی رو به رو خواهید شد.

از طرفی برخی از روش های هک کردن رمزهای عبور، خیلی راحت تر از آن چیزی هستند که فکرش را می کنید. خطر همیشه در کمین است و باید برای مقابله با آن آماده بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا