اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیگزارش ویژه

دوره هدر دادن منابع و كلنگ زني بي مورد به اتمام رسيده است

بابك افقهي مشاور، رئيس حوزه رياست و سرپرست معاونت مجلس، حقوقي و امور استانهاي سازمان برنامه و بودجه كشور در سفر به استان مرکزی:

سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس و استان هاي سازمان برنامه و بودجه كشور با بيان اينكه هدر دادن منابع و كلنگ زني بي مورد بايد جمع آوري شود گفت: مبنا انجام پروژه ها در سازمان برنامه بودجه در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمايش سرزمين خواهد بود.

به گزارش اقتصاد روز ، بابك افقهي مشاور، رئيس حوزه رياست و سرپرست معاونت مجلس، حقوقي و امور استانهاي سازمان برنامه و بودجه كشور، در مراسم بازديد از پروژه هاي عمراني استان مركزي به تشريح وضعيت اقتصادي كشور در زمان روي كار آمدن دولت سيزدهم پرداخت و گفت: دولت سيزدهم تمام توان خود را گذاشته تا “انضباط بخشي مالي” در كشور ايجاد شده و اجازه ندهد پايه پولي افزايش پيدا كند.

وي با بيان اينكه كنترل نقدينگي و جلوگيري از چاپ پول پر قدرت از سياست هاي مالي دولت سيزدهم است افزود: دولت تمام تلاش خود را مي كند تا حقوق ها از منابع دولت پرداخت شده و بودجه هاي عمراني مديريت شود.

سرپرست معاونت مجلس، حقوقي و امور استانهاي سازمان برنامه و بودجه كشور، با اشاره به اينكه حدود ۳۰۰۰ هزار ميليارد تومان پروژه نيمه تمام در سطح كشور وجود دارد ادامه داد: اولويت بندي پروژه ها بسيار ضروري است زيرا در شرايط فعلي اين پروژه ها با نرخ ثابت سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ سال طول مي كشد كه تا تمام شود.

افقهي با تاكيد براينكه مبنا انجام پروژه ها در سازمان برنامه بودجه در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمايش سرزمين خواهد بود افزود: آمايش سرزمين تعيين خواهد كرد در چه استاني و بر اساس مزيت ها چه پروژه هايي طراحي شود.

وي با بيان اينكه هدر دادن منابع و كلنگ زني بي مورد بايد جمع آوري شود تصريح كرد: تلاش بر اين است ثبات اقتصادي و ثبات در رويه هاي توليد در كشور برقرار شود و سازمان برنامه و بودجه به عنوان عقل منفصله دولت جلوي هر عاملي كه اين نظم را به هم بزند ايستادگي خواهد كرد.

سرپرست معاونت مجلس، حقوقي و امور استانهاي سازمان برنامه و بودجه كشور، همچنين در حاشيه بازديد از پروژه در حال ساخت بيمارستان وليعصر(عج) اراك بيان كرد: متاسفانه ساخت و تكميل اين پروژه كه از پروژه هاي ملي است، به تاخير افتاده و فرايند افتتاح آن دچار فرسايش شده، با توجه به سفر رياست جمهوري به استان مركزي و تمهيداتي كه براي اتمام پروژه پيش‌بيني شده ابنيه اين پروژه نهايتاً تا آخر سالجاري اتمام و در اوايل سال آينده بهره برداري مي شود.

بنابر اين گزارش افقهي علاوه بر بازديد از پروژه بيمارستان وليعصر(عج) اراك از باغ موزه دفاع مقدس استان مركزي، تالار مركزي اراك، شركت صنعتي گداختار و شركت صنعتي ايرالكو بازديد و در جلسه شوراي اداري استان به رياست دكتر رئيسي رئيس جمهور شركت كرد.

منبع: مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان برنامه و بودجه


مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا