اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایرانیادداشت

نگذارید دستهای آلوده انتخابات اول بهمن اتاق بازرگانی ایران را دچار آشوب کند

پرویز عطایی ، مدیر کل پیشین روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران – متأسفانه با حمایت پشت پرده شکست خوردگان انتخابات اتاق تهران و حمایت کورکورانه بعضی از اتاق‌های شهرستان، فاجعه فعلی اتاق بازرگانی را با انتخاب نامتجانس رئیس اتاق بازرگانی معزول رقم زدند که باید توجه داشته باشیم حمایت‌های نامحسوس شکست خوردگان انتخابات اتاق تهران که اکثراً از مدیران دولتی و خصولتی بودند، در دهه فعلی اتاق را با مدیریت گروه گرایی و تمایل به دولتی‌ها به وضعیت نابهنجار فعلی در آورده و شنیده می‌شود که باز هم در صدد دخالت نامحسوس در انتخابات جدید ریاست اتاق بازرگانی برای حاکم کردن گروه همفکر خود هستند که مثلاً میخواهند نشان دهند با رفتن آن‌ها اتاق دچار آشوب مدیریتی گردیده و بایستی مجدداً افکار پوسیده دولتی و خصولتی آن‌ها مجدداً حاکم بر سرنوشت اتاق بازرگانی ایران شود.

با توجه به شرایط آشوب و سردرگمی که ریاست معزول اتاق به همراهی عوامل خود براه انداخته است، باید دوستان برنامه دهند که اتاق از این بن بست و سقوط و دولتی شدن در آید. اگر برنامه‌ها با تفکر و اندیشه و به دور از تعصب و گروه گرایی و با تکیه بر تجارب اعضای محترم اتاق باشد به طور یقین مسئولین و دست اندرکاران به آن توجه کرده و عمل خواهند نمود.

برنامه‌ای که منافع خواسته‌های بخش خصوصی و عاملین اقتصادی را پوشش داده و بتوانند اتاق را به جایگاه واقعی صد و چند ساله واقعی‌اش مجدداً بازگشت نمایند. متأسفانه در دهه اخیر بخش خصوصی بیش از حد دچار فرصت سوزی شده و منابع کشور را به هدر داده است.

سعی کنیم با همفکری و با نظرات سازنده، بدور از گروه گرایی و تعصب و با ارائه تجربیات مفید و عملی، ناکارآمدی فعلی اتاق را به گونه‌ای خداپسندانه و مردم مدار حل و فصل نمائیم. در غیر این صورت طرفداران تثبیت سایه دولتی و خصولتی که متأسفانه اتاق را به شکل فاجعه‌آمیز امروزی در آورده‌اند، فکر می‌کنند باید اتاق در قبضه آن‌ها باشد.

در شرایط فعلی همکاری و همگامی اکثریت هیات رئیسه فعلی اتاق در جهت ایجاد جو آرامش و احترام به قوانین کشور و جاری اتاق بازرگانی جای تأمل دارد و ضروری است که هیأت نمایندگان، شورایعالی و انجمن انتخابات و همکاران دلسوز اتاق با انجام و ایجاد آرامش و دادن میدان به هیأت رئیسه اتاق که در حال حاضر تنها مرجع رسمی و قانونی اتاق از دید دیگر مسئولان کشور و هیأت نمایندگان اتاق است، با انتخاب رئیس با تجربه، کاردان، بدون توجه به گروه گرایی و دلسوز برای اتاق بازرگانی و اقتصاد کشور را با رأی هیأت نمایندگان در آرامش انتخاب و به غائله فعلی اتاق خاتمه داده و این اتاق را به محور اصلی فعالیت برای احیای بخش خصوصی واقعی باز گرداند.

بطور یقین انسجام شهرستان‌ها و رؤسای درد آشنای اتاق‌های واقعی بخش خصوصی برای عبور از این گردنه پر پیچ و خم و مه آلود اتاق که رئیس اسبق و معزول و همکاران کوتاه فکرش برای بخش خصوصی تدارک دیده بودند،میتوانند با شرکت بدون تعصب و دلسوزانه در انتخابات رئیس جدید اتاق، این امانت صد و اندی سال را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند.

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا