اقتصادیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارت

تصدی‌گری دولت در اقتصاد باعث بهم ریختگی در بازار شده

نماینده یزد در مجلس گفت: تصدی‌گری دولت در اقتصاد باعث بهم ریختگی و افزایش قیمت در بازار شده و اگر دولت به تصدی‌گری خود در این حوزه پایان دهد قطعا وضعیت بازار بهتر خواهد شد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس؛محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تلاطم پیش آمده در بازار به ویژه در حوزه مواد غذایی گفت: امروز قیمت مرغ به کیلویی بیش از 20 هزار تومان رسیده و در شهری مثل یزد بزرگ‌ترین مرکز تولید تخم مرغ است، این محصول یافت نمی‌شود.
وی افزود: این وضعیت نتیجه عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی است که ما شاهد این جهش قیمت‌ها و همچنین نبود کالا در بازار هستیم.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل دیگر تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصاد است که همین تصدی گری امروز این تلاطم و افزایش قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سبب شده و اگر دولت در حوزه اقتصادی تصدی گری نمی‌کرد قطعا وضعیت بازار بهتر بود.
جوکار خاطرنشان کرد: دولت با تصدی گری خود در حوزه اقتصاد به دنبال افزایش قدرت خود است نه خدمت به مردم. اصلاً این وضعیت به نفع مردم نیست و موجب تحمیل ضرر و زیان به مردم می‌شود.
وی در پایان گفت: به عنوان مثال در دوره‌های قبل مردم خود گندم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید می‌کردند، آرد می‌کردند و به نانوا می‌فروختند و نانوا هم نان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم می‌فروخت و هیچ تلاطم قیمتی هم در بازار نبود، اما امروز دولت وارد این قضیه شده و همه این تلاطم‌ها و مشکلات هم در نتیجه ورود دولت به این بخش ایجاد شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا