خودروصنعت و تجارت

خودروسازان محدود به مونتاژ نشوند

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد که خودروسازان نباید خود را به مونتاژ صرف خودروهای خارجی محدود کنند بلکه تمرکز آنها باید بر طراحی و تولید محصولات داخلی باشد.

به گزارش اقتصاد روز، ابوالفضل خلخالی  اظهار کرد: در صنعت خودرو از لحاظ دانش فنی مشکل جدی برای طراحی و تولید محصولات داخلی نداریم و می‌توانیم خودروهایی با کیفیت مناسب طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان اینکه با این حال صنعت خودروی ما از آغاز شکل‌گیری در نیم قرن پیش، بیشتر یک صنعت مونتاژکار بوده است، خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان ترجیح داده‌اند به جای سرمایه‌گذاری بر روی طراحی و تولید خودروی داخلی، محصولات خارجی را وارد کرده و مونتاژ کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: البته مونتاژ خودروی خارجی به خودی خود بد نیست و اثرات مثبتی همچون انتقال دانش روز صنعت خودروی جهان به داخل دارد اما در این راه نباید از تقویت و توسعه توان داخلی غافل شد.

وی افزود: پس از اجرایی شدن برجام نیز همکاری‌های مناسبی با خودروسازان مطرح بین‌المللی آغاز شد اما این همکاری‌ها نباید ما را از راه اصلی که همان خودروساز شدن و توسعه محصولات داخلی است غافل کند.

خلخالی با بیان اینکه خودروسازان در چند سال اخیر چند خودروی جدید را با استفاده از توان داخلی طراحی و عرضه کرده‌اند، تصریح کرد: در مجموع این خودروها از کیفیت قابل قبولی برخوردارند بنابراین اتفاقات جدیدی همچون خروج آمریکا از برجام را باید به فال نیک گرفت و از آن برای تقویت توان طراحی و تولید صنعت خودروی داخلی بهره برد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا