صنعت و تجارتگردشگری

امضای نخستین تفاهمنامه گردشگری ایران و قطر با همت بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت گردشگری بین المللی ایران مرکز خبر داد:

یعقوب قاسمی، مدیرعامل شرکت گردشگری بین المللی ایران مرکز ، از امضای نخستین تفاهمنامه گردشگری ایران و قطر با همت بخش خصوصی ایران خبر داد.

                                 

وی با بیان این مطلب در گفتگو با اقتصاد روز افزود: ما امروز برای اولین بار موفق شدیم تا با وزارت گردشگری قطر تفاهم نامه گردشگری منعقد کنیم و اولین پروازها هایمان با همکاری شرکت هواپیمایی وارش ( این شرکت یکی از اولویت‌های اصلی خویش را تضمین ایمنی پرواز در کنار ارتقاء سطح کیفی پروازها قرارداده، تا گامی عظیم در صنعت هوایی کشور برداشته شود ) به این کشور از هفته اول اسفند شروع می شود.

این تفاهم نامه بین برتولدترنکل مدیر اجرایی شرکت توریسم قطر و یعقوب قاسمی مدیرعامل شرکت گردشگری ایران مرکز امضا شد.

سفر ایرانی ها به قطر بدون ویزا میسر شد

قاسمی در رابطه با مزایای این تفاهمنامه اظهار داشت: این تورها با دو پرواز از اسفند امسال شروع می شود و ما امیدواریم بتوانیم با استقبال مردم تعداد آنها را به مرور زیاد کنیم . نکته قابل توجه در این پروازها این است که گردشگران ایرانی برای این سفرها دیگر نیاز به تهیه ویزا ندارند.

وی با بیان اینکه پیش از این ایرانی ها امکان تهیه ویزای گردشگری قطر را نداشتند و تهیه سایر ویزاها نیز برایشان دشوار بوده افزود: ما در این تفاهمنامه بر برگزاری تورهای متقابل زیارتی، سیاحتی و سلامت بین دو کشور تاکید داشتیم و یکی از مهم ترین اهداف ما تبدیل ایران به هاب گردشگری و حتی ترانزیت منطقه است.

مدیرعامل شرکت گردشگری بین المللی ایران مرکز تصریح کرد: با توجه به موقعیتی که کشور ما برایش ایجاد شده و ایران هراسی در کشورهای دور، ما باید حداکثر استفاده را از کشورهای منطقه ببریم و تاجایی که می توانیم نت وورک و پروازهای مان را در کشورهای منطقه زیادتر کنیم.

او خاطر نشان کرد: ایران مرکز به مدت ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند و بیشتر برای ورود به ایران است و در واقع، مجموعه ما شرکتی است که به کشور‌هایی که روابط گردشگری کمی با ایران دارند یا اصلاً این روابط را ندارند وارد می‌شود و شروع به کار کردن می‌کند تا شرکت‌های ما بتوانند در آن مجموعه فعالیت کنند. یعنی پس از کرونا، سفره‌ای بزرگ برای تمام شرکت‌های ما پهن خواهد شد.

ایران 15 بازار هدف گردشگری قطر

برتولدترنکل مدیر اجرایی شرکت توریسم قطر نیز در این رابطه گفت: ایران یکی از ۱۵ بازار هدف گردشگری قطر است و ما به دنبال افزایش ۱۲درصدی سهم تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری تا سال ۲۰۳۰ هستیم.

نماینده گردشگری قطر در ایران در حاشیه این نمایشگاه  گفت: برگزاری نشست‌های B2B و B2C همچنین مذاکره درباره برپایی خط مستقیم هوایی بین ایران و قطر در مذاکره با یکی از ایرلاین‌های ایرانی از دیگر برنامه‌های جانبی در این نمایشگاه است. امروز این مذاکره و تفاهم انجام خواهد شد تا یکی از هواپیماهای ایرانی بتواند هر هفته روزهای جمعه و سه شنبه ۱۳۰ مسافر را بین ایران و قطر جابجا کند.

همچنین مدیر اجرایی توریسم قطر نیز در باره حضور این کشور در نمایشگاه گفت: ایران یکی از ۱۵ بازار هدف گردشگری قطر است تا بازدیدکنندگان ایرانی، قطر را به عنوان مقصد اصلی برای آرامش و تجدید قوا برگزینند، شرکت در نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را به ما می‌دهد تا قطر نزد ایرانیان بهتر شناخته شود. این حضور بخشی از ابتکار ما در پیشبرد راهبرد توسعه توریسم قطر تا سال ۲۰۳۰ است که هدف آن افزایش سه برابری جذب گردشگر، افزایش سه تا چهار برابری هزینه کرد گردشگران و افزایش سهم تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری به ۱۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۲۰۰ فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان آغاز بکار کرد و تا جمعه 21 بهمن ادامه دارد.

نگاهی به هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش (varesh airline) جوان‌ترین شرکت هواپیمایی ایرانی است که در سال 1396 در استان مازندران کلنگ آن زده شد. وارش ایر در خردادماه سال ۱۳۹۷ با مرکزیت فرودگاه دشت‌ناز ساری رونمایی شد. وارش کلمه‌ای طبری است که به معنای باران است. این شرکت جزو شرکت‌های با مالکیت خاص است که به بخش خصوصی تعلق دارد. مدیرعامل ایرلاین وارش هم کاپیتان فرهنگ رمضانپور نام دارد.

اهداف شرکت هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش با هدف رشد و توسعه زیرساخت‌های صنعت هوانوردی استان مازندران بنا شد. برنامه‌ریزی اولیه این ایرلاین براساس پوشش سفرهای داخلی انجام شده چرا که سالیانه بیش از ده میلیون مسافر و گردشگر به استان مازندران سفر می‌کنند.

هواپیمایی وارش پس از عبور از بررسی‌ها و بازرسی‌های گوناگون در زمینه‌های مختلفی همچون عملیات پرواز، امنیت هوایی و بازرگانی، ایمنی، صلاحیت پرواز توانست گواهی AOC (گواهینامه بهره‌برداری هوایی) را به دست بیاورد.

همچنین این ایرلاین با قراردادی که با بیمه ایران بست، تحت پوشش کامل بدنه، مسافر، و شخص ثالث قرار گرفته‌است.هواپیمایی وارش ایرلاین در کل چهار فروند هواپیما دارد که هر چهار مورد آن از نوع بوئینگ 737 سری 300 و سری 500 هستند.

اصلی‌ترین مقصد این ایرلاین مازندران می‌باشد اما به شهرهایی دیگری هم که تردد در آن‌ها با تقاضای بالایی مواجه است دارای پرواز است. مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد سفر به سایر شهرها را دارند از این پس می‌توانند با خرید بلیط هواپیما هواپیمایی وارش سفری آسوده داشته باشند. شهرهای مقصد این ایرلاین تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، تهران، مشهد، ساری، کیش، گرگان، رشت و… هستند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا