اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیشهری

ایجاد ایستگاه‌های سلامت تاکسیرانان

دکتر محمد مهدی مخبری خبر داد

دکتر محمد مهدی مخبری در نشستی خبری مطرح کرد تاکسیرانان مشکلات زیادی از سختی کار در فصول گرم و سرد در کف خیابان‌ها تا حقوقی که به روز است و مشغله های فراوان زندگی دارند اما شاید کمتر کسی به بیماری‌های رانندگان به واسطه نداشتن تغذیه مناسب و استراحت کافی توجه کرده باشد.

به گزارش اقتصادروز، در کلانشهری با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت به دلیل کمبود زیرساخت های اتوبوس و مترو، تاکسی نقش مهمی را در تامین نیازهای حمل و نقل عمومی دارد و ناگزیر باید به مشکلات این قشر مشتمل بر ۷۰ هزار تاکسیران هم توجه ویژه ای داشت.

رانندگان تاکسی در تهران با مشکلات فراوانی مواجه هستند از جمله در مواردی چون تغذیه سالم و بهداشتی و همچنین دسترسی به سرویس های بهداشتی با تگناهایی مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت ایمان پایتخت پنجاه و نه سلامت معتقد است، این قشر با بیماری هایی چون فشار خون و چربی بالا مواجه هستند و همچنین به دلیل استرس و تغدیه نامناسب، دیابت در بین این قشر رایج است.
دکتر محمد مهدی مخبری معتقد است: یکی از دلایل شیوع بیماری های زمینه ای در بین رانندگان تاکسی تغذیه نامناسب، نبود جای استراحت، استرس و ترافیک است که باید برطرف شود.

او ادامه داد: در این راستا قرار است طرح تغذیه و سلامت فرهنگی تاکسیرانان به صورت پایلوت در منطقه ۷ شهرداری تهران اجرا شود و ایستگاه های استراحت تاکسیرانان در آینده نزدیک ایجاد شود.
به گفته مخبری، ایستگاه های استراحت تاکسیرانان در کانکس های ۱۵ متری قرار است تعبیه شود و که ۲ متر آن آشپزخانه، هشت مترمربع برای استراحت، سه مترمربع سرویس بهداشتی و پنج مترمربع نمازخانه پیش بینی شده است.

وی که مجری طرح مذکور است، گفت: تاکسیرانان دوست دارند غذاهای سنتی ایرانی با قیمتی کمتر از بیرون تناول کنند و در این راستا غذاهایی سنتی در حجم کم مثل کوبیده آبگوشت، دمپختک، تخم مرغ آب پز و سیب زمینی طبخ می شود و نوشیدنی های سنتی مانند خاکشیر ارائه می شود.

مخبری اضافه کرد: سه خودروی حمل و نقل سیار هم برای سرویس دهی به تاکسیرانان در نظر گرفتیم و ۲۲ کانکس ثابت در ۲۲ منطقه تهران ایجاد می شود.
این کارآفرین ادامه داد: این طرح با توجه به شعار سال مهار تورم و رشد تولید در حوزه کارآفرینی و در عین حال با کاهش قیمت غذای طبخ شده به مصرف کننده دیگر شاهد خوردن فست فودهای مضر توسط تاکسرانان در وسط خیابان ها نخواهیم بود.

مخبری با اشاره به آسیب شناسی شغل تاکسیرانان، گفت: در این ایستگاه جایی برای استراحت در نظر گرفته ایم تا دیگر شاهد خوابیدن رانندگان در ایستگاه ها نباشیم و به همین منظور نمازخانه برای ادای فرائض تعبیه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۳۲۰ نیرو وارد عرصه کار می شوند و کار آفرینی خوبی نیز صورت می پذیرد.

در شهر تهران افزون بر ۷۰ هزار تاکسیران فعالیت می کنند.
لازم به ذکر است دکتر محمد مهدی مخبری حقوقدان و دارای دکترای کسب و کار و در عین حال راننده تاکسی با کارنامه فعال و معتبر در حال حاضر رئیس هیت مدیره و مدیر عامل شرکت ایمان پایتخت پنجاه و نه سلامت با 4 شرکت هلدینگ زیر مجموعه خود دا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا