اقتصادیبانک و بیمه

بانک سامان الگوی دیگر بانک‌های ایرانی است

بانک‌های جهان به‌دنبال تعامل با بانک‌های خصوصی ایران هستند و بانک سامان با داشتن نیروهای متخصص و سابقه مناسب، یکی از بهترین بانک‌های ایران برای تعاملات بین‌المللی به حساب می‌آید.

به گزارش اقتصاد روز ، بهروز عبدالوند مدیر اجرایی شرکت «DF Deutsche Forfait AG» آلمان در گفت‌وگو با «سامان رسانه» با اعلام این مطلب اظهار داشت: بانک سامان در دوران تحریم بر بحث واردات مواد غذایی و دارو متمرکز بود و همین امر سبب شناخته‌تر شدن این بانک در سطح کشورهای اروپایی شد.

وی با اشاره به پیاده‌سازی قوانین تطبیق در بانک سامان تاکید کرد: با توجه به قوانین اقتصادی حاکم بر دنیا، اجرای کامل قواعد تطبیق و مبارزه با پولشویی جزو الزامات پذیرش بین‌المللی است و به همین دلیل، بانک سامان یکی از بانک‌هایی است که به سرعت می‌تواند ادغام ایران را در بازار اقتصاد جهانی امکان‌پذیر کند.

وی افزود: سیستم تطبیق بانک سامان در دو سال گذشته پیشرفت سریعی داشته است و امروزه می‌توان به صراحت گفت بانک سامان می‌تواند الگوی بانک‌های دیگر در ایران باشد و نقش آموزشی برای بانک‌های دیگر ایفا کند.

بهروز عبدالوند

عبدالوند خاطرنشان کرد: بانک سامان نام خوبی هم در سطح موسسات مالی جهانی دارد و بخش قابل توجهی از شرکت‌های خارجی فعال در ایران در بانک سامان حساب افتتاح کرده‌اند و سامان بستر ویژه‎‌ای برای مراودات مالی در ایران است.

مدیر اجرایی «دویچه فورفیت» حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت بین‌المللی بانک‌هایی که مورد پذیرش جامعه جهانی هستند را ضروری دانست و تصریح کرد: بانک سامان یک بانک خصوصی و تخصصی است که ما آن‌را به عنوان شریک استراتژیک خود انتخاب کردیم. زیرا بخش دولتی ایران پیچیدگی‌هایی دارد که مسیر همکاری با آن‌ها همواره با مشکلات ریز و درشت روبرو می‌شود.

عبدالوند درباره نقش تاسیس شعبه بانک سامان در آلمان نیز گفت: تعاملات مالی ایران با سیستم بانکی جهان هرروز در حال افزایش است و با توجه به ویژگی‌های مثبت ذکرشده، شعبه فرانکفورت بانک سامان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: با توجه به شناختی که از گروه سامان دارم، حجم معاملات شعبه جدید ظرف مدت کوتاهی چند برابر می‌شود و این شعبه به مرکز مبادلات مالی خارجی ایران تبدیل خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا