اجتماعیبهداشت و درمان

با این گیاه بدون جراحی زیبا شوید

لوفا یک گیاه دارویی است که خاصیت لایه برداری دارد و قدیمی ترین ماده ماساژ است که باعث خون رسانی بیشتر در پوست می شود و همچنین تنفس سلولی را تسریع می کند که این امر باعث شادابی و لطافت پوست می شود.

به گزارش اقتصاد روز ، روغن دانه لوفا دارای خواص ضد قارچ، ضد التهاب بوده و به دلیل ممانعت از سنتز پروتئین خاصی دارای خواص ضد تومور میباشد و همچنین برای سلولهای سرطانی سمی بوده  و به همین دلیل در محصولات ضد پیری، ضد آفتاب، مرطوب کننده صورت، روغن بدن و پاک کننده صورت استفاده میشود.

روغن دانه لوفا برای درمان بیماریهای پوستی و جذام استفاده شده است.ماده با ارزش لوفین که یک پروتئین بازدارنده ریبوزوم است از دانه های لوفا استخراج شده و موثر در جلوگیری از رشد انگل پروتوزوا، حشرات، قارچ و HIV  است.

گیاه لوفا یا لیف طبیعی با نام علمی “Luffa cylindrica”  بومی چین و اطراف آن است.  ابن گیاه با نام های بامیه چینی، لوفا چند گوش،  توری، کشاتاکی ، اسفنج، Loofah , Luffa ،  درخت لیف، luffa sponge نیز شناخته می شود.

زمانی که این میوه بالغ می شود به رنگ سبز است و مثل خیار آن را میتوان خورد.  از دیگر کاربردهای آن استفاده بعنوان لیف در آشپزخانه و حمام از میوه خشک شده آن است.  بدین صورت که هنگامی که میوه خشک شد و رنگ آن زرد شد پوست آن را جدا کرده و میوه آنرا که حالت اسفنجی دارد را بعنوان لیف بکار مییرند.

محدوده جغرافیایی رویش لوفا در ایران در بخش های شمالی و جنوبی و مناطق دیگری که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، گسترش یافته است.

خواص گیاه لوفا

روغن دانه لوفا سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که  60 تا 70 درصد آن را لینولیک اسید تشکیل میدهد و مابقی اوایک اسید، استئاریک اسید، پالمتیک اسید و …می باشد.

عصاره لوفا به دلیل خواص آنتی باکتریال در فراورده های ضد جوش و ضد شوره استفاده میشود. همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی برای ضد عفونی دست قابل استفاده است.

محبوبیت لوفا برای بهداشت شخصی به دلیل لطیف و نرم بودن آن و لایه بردتری بدون ایجاد خراش بر روی پوست میباشد به همین دلیل به طور وسیع به عنوان اسفنج حمام استفاده میشود.

عصاره لوفا به دلیل خواص آنتی باکتریال در فراورده های ضد جوش و ضد شوره استفاده میشود. همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی برای ضد عفونی دست قابل استفاده است.

تولید محصولات بهداشتی با لوفا در تفرش

گروه بازرگاني نرگس گل تفرش گياه لوفا را از سال ١٣٩١ در شهرستان رشت كشت نمود،و از سال ٩٤ اين محصول را در شهرستان تفرش در وسعت هكتاري توسعه داد و با ثبت برند اين محصول با نام تجاري نرگس گل تفرش جزوه اولين توليد كنندگان لوفا بود كه محصولات خود را به صورت صنعتي و انبوه به بازار،فروشگاه هاي ارگانيك و فروشگاه هاي زنجيره اي كشور وارد نمود و در حال حاضر تيم تحقيقاتي شركت روي محصولات جانبي لوفا در حال ازمايش هاي باليني مي باشد كه به زودي شاهد محصولات جديدي از لوفا در صنايع ارايشي و بهداشتي و دارويي خواهيم بود.

بر همین اساس مجموعه تولیدی نرگس گل تفرش

با پرورش گیاه لوفا اقدام به تولید انواع لیف و پد بهداشتی – آرایشی با این گیاه کرده که عبارتند از :

پد صورت از بین برنده جوشهای سرسیاه

پد گرد پشت حوله ای

لیف در سایزهای مختلف برای بانوان ، کودکان نوجوانان، آقایان و استخری

 

برای تهیه این محصولات می توانید از طرق ذیل با مجموعه نرگس گل تفرش تماس حاصل نمایید:

آدرس : شهرستان تفرش – خیابان شهید بهشتی – پلاک 62 – شرکت نرگس گل تفرش

تلفن : 08636230325

09125004347

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا