اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

تخفیف ۷۰ درصدی برای رانندگان کم‌خطر/ بیمه ایران نفوذی در بیمه مرکزی ندارد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: باید توجه داشت که تعدادی از رانندگان پرخطر هستند و باید شاخص‌های آن را بررسی‌ کنیم و اطلاعات کسانی که منجر به خسارت به دیگران می‌شوند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در مورد راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: این وظیفه‌ای است که  قانون مکلف کرده و باید تا پایان برنامه ششم این بیمه‌ها براساس ویژگی‌های راننده باشد و بنده توضیح دادم که این قانون برای کاهش تصادف و خسارات غیر مستند و به نظم درآوردن خودروها است و انتظار داریم بررسی‌ عمیقی در این مورد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که تعدادی از رانندگان پرخطر هستند و باید شاخص‌های آن را بررسی‌ کنیم و اطلاعات کسانی که منجر به خسارت به دیگران می‌شوند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌کنیم. چون برخی شاخص‌ها برای ما مهم هستند و باید براساس آن راننده های پرخطر را از کم خطر تفکیک کنیم و طبیعی است که راننده‌های کم خطر مشمول تخفیف می‌شوند بطوریکه در حال حاضر این تخفیف برای رانندگانی که قانون را مراعات می‌کنند ۷۰ درصد است که رقم بزرگی است و این اطلاعات نیز تا پایان سال ۹۸ آماده می‌شوند.

رییس کل بیمه مرکزی در مورد نظارت بر بیمه ایران و زیان انباشته این شرکت گفت: یکی از وظایف ما نظارت به همه شرکت‌های بیمه‌ای است و اطلاعات زیادی از شرکت‌های بیمه‌ای گرفته‌ایم، البته سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی نیز می‌توانند این شرکت‌ها را بررسی‌ کنند. برای بیمه ایران نیز اینگونه است و ما نیز در مورد عملکرد این بیمه گزارشی تهیه کرده‌ایم و جلسات خوبی نیاز با این شرکت داشته‌ایم. در حال حاضر این بیمه ۳۳ درصد صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است و این شرکت دولتی از اصل ۴۴ مستثنی شد تا هم‌چنان دولتی باقی بماند.

وی ادامه داد: این شرکت برنامه‌های برای برون رفت از این شرایط و رفع زیان انباشته دارند. باید توجه مردم به این بیمه اعتماد دارند اما اینکه ما این بیمه در بیمه مرکزی نفوذ دارد صحت ندارد و در بحث نظارت این شرکت با شرکت‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا