اجتماعیاشتغالبازرگانیصنعت و تجارتمعدن

تفویض اختیار به انجمن ها در ایجاد ارزش افزوده معادن به شرط پاسخگویی آنها

وزیر صنعت تاکید کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آماده تفویض برخی اختیارات به انجمن‌های تخصصی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت به منظور تسهیل هر چه بیشتر در محیط کسب و کار، البته با قبول مسئولیت و پاسخگویی انجمن ها هستیم.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» به دیدارهای خود با اعضای چند انجمن اشاره کرد و گفت: در دیدارهای جداگانه‌ای که با اعضای انجمن تولیدکنندگان سیمان، اعضای انجمن سنگ و انجمن سرب و روی داشتم بر این موضوع با توجه به شرایط کنونی تأکید شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تفویض اختیارات با این شرط از تمرکز امور در یک نقطه جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت خدمات رسانی با جلوگیری از بروکراسی اداری سبب تسهیل فرآیندها خواهد شد.

رحمانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های صادراتی انجمن‌های تخصصی، گفت: امسال سال «رونق تولید» است و از همه توان‌ها و ظرفیت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پتانسیل‌های انجمن‌ها، افزود: به عنوان نمونه از ظرفیت انجمن‌های معدنی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده، نوسازی معادن و فعال کردن معادن کوچک مقیاس و بنگاه‌های کوچک و متوسط معدنی می توان استفاده کرد.

آمار تجارت خارجی کشور نشان داد، پارسال ۱۲۱ کشور جهان نسبت به جذب محصولات معدن وصنایع معدنی ایران مبادرت ورزیدند و ارزش مجموع صادرات این بخش به رقم بیش از ۹.۲ میلیارد دلار رسید که ۲۱ درصد ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داد که توسط ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت بازرگانی و تولیدی انجام شد.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید نام گذاری کردند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا