اجتماعیشهری

جذب و به کارگیری هنرمندان این شهرستان در راستای تقویت اشتغال، کارآفرینی و نشاط اجتماعی

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواستار شد:

دکتر اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش به سزایی در تقویت هویت ملی ایرانی- اسلامی مردمان این سرزمین دارد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، وی نقش فرهنگ را در حل بسیاری از مشکلات و مدیریت هوشمند آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان آران و بیدگل مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقای اجتماعی و فرهنگی، افزایش تحرک و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم این شهرستان حاصل تقویت شاخص های فرهنگی است.

دکتر بایبوردی بر نقش اقتصاد فرهنگ تأکید کرد و گفت: یکی از نقش های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان آران و بیدگل ایجاد زمینه های اشتغال، کارآفرینی و مهارت افزایی جوانان این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در مسائل راهبردی کشور، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل نباید نقش فرهنگ را نادیده گرفت، افزود: تقویت فرهنگ رعایت حقوق شهروندی گردشگری و مسافران از جمله این موارد است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، مهندسی فرهنگی شهرستان را یک نیاز اساسی و مهم دانست و تصریح کرد: علیرغم فعالیت حدود 200 مرکز فرهنگی و هنری، آموزشگاه های هنری، کانون های قرآنی، مذهبی و تبلیغاتی در این شهرستان می توان با اجرای مهندسی فرهنگی توسعه بیش از پیش این شهرستان را رقم زد.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خواست در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی، نمایشگاه کتاب در چهار شهر آران و بیدگل، سفیدشهر، ابوزیدآباد و نوش آباد را به صورت فصلی راه اندازی کند.

دکتر بایبوردی برگزاری تئاترهای خیابانی در شهرستان آران و بیدگل را در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی مهم دانست و گفت: جذب و به کارگیری هنرمندان این شهرستان در رشته های تئاتر، نواهای سنتی، نقاشی، بازیگری، هنرهای تجسمی و مواردی از این قبیل موجب تقویت زمینه های اشتغال جوانان، تحرک و نشاط اجتماعی مردم این شهرستان می شود.

وی برگزاری نمایشگاه های فرهنگی – هنری در زمینه های مختلف، ساماندهی فضای مجازی و راه اندازی و استقرار کیوسک های مطبوعاتی با کمک بخش خصوصی در شهرستان آران و بیدگل را از رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواستار شد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، این شهرستان و منطقه کویری را قطب گردشگری مذهبی و کویر ایران و نزدیک ترین شهرستان کویری به پایتخت ایران نام برد و افزود: راه اندازی پایگاه خبری کویر ایران یا خبرگزاری کویر ایران در شهرستان آران و بیدگل با همکاری بخش خصوصی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان آران و بیدگل، برگزاری جشنواره عکس و فیلم کوتاه از زیبایی های کویر و اجرای برنامه های شاد کودکان را از جمله ابزارهای مهم در ایجاد شادابی و نشاط فرزندان این شهرستان عنوان کرد.

دکتر بایبوردی تکریم کنشگران فرهنگی از جمله اصحاب رسانه های جمعی شهرستان آران و بیدگل در روز 17 مرداد؛ روز «خبرنگار» و تقدیر از کارگزاران و مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی  این شهرستان در 27 اردیبهشت ماه؛ روز «ارتباطات و روابط عمومی» را در موج آفرینی و فرهنگ سازی این قشر از جامعه مهم عنوان کرد.

گفتنی است طی آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل و جمعی از رؤسای ادارات و اصحاب رسانه های جمعی این شهرستان از خدمات میثم نمکی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تقدیر و سعید ضابطی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا