اقتصاد کلان و بودجهاقتصاد مقاومتیاقتصادیبانک و بیمهبورس

جزئیات جدید از میزان انتشار اوراق بدهی توسط دولت

/ ۳۷هزار میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر شد+ جدول

خزانه‌داری کل کشور برای تأمین مالی بودجه در مجموع ۱۱۲۴۳۸ میلیارد تومان شامل ۷۵۷۳۸ میلیارد تومان به‌صورت عرضه نقدی و ۳۶۷۰۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی منتشر کرده است.

به گزارش  اقتصاد روز، بیست و پنجمین هفته حراج اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ 1399.08.28 برگزار شد، که طی آن پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مبلغ 565,2 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

خزانه‌داری کل کشور طی ماه‌های اخیر نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری بیست و پنج هفته حراج اوراق بدهی میان بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و سه مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نموده است.

در راستای تأمین مالی بهینه در هفته جاری بیست و پنجمین هفته حراج اوراق بدهی و متعهد پذیره‌نویسی اوراق مالی اسلامی در تاریخ‌‌های 1399.08.27 و 1399.08.28 برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بی‌ ‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مجموعاً مبلغ 5652 میلیارد تومان اوراق به‌شرح جدول شماره (1) به فروش رسید.

سازمان بورس اوراق بهادار ,

با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری بیست و چهار هفته عرضه اوراق بدهی دولت و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق تا تاریخ 1399.08.20، در مجموع معادل 109,874 میلیارد تومان شامل 36,700 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 73,174 میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود.

بدیهی است نتیجه رویکرد صدرالذکر حصول به اطمینان کامل از توانمندی دولت در بازپرداخت اصل و فرع تعهدات ناشی از انتشار اوراق مالی اسلامی در سررسید و در ادامه تعیین فاکتورهای کلیدی در پذیرش پیشنهادات بوده و خواهد بود.

منیع: تسنیم

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا