اجتماعیشهری

جلسه تسوجیان مقیم تهران برای رفع مشکلات منطقه

تسوجیان مقیم تهران بنا به دعوت آقایان طاهری، سلطان خانی و کلاهدوزان از شخصیتهای منطقه، در محل شرکت آماج صنعت آذر و با حضور جمعی از فرهیختگان و کارآفرینان و آقای جعفر راستی، نماینده مردم شهرستان شبستر جهت بررسی چگونگی مساعدت به حل برخی از مشکلات تسوج تشکیل جلسه داده و در این جلسه آقای جواد کلاهدوزان، دبیر کل انجمن هم افزایی اجتماعی اقوام کشور و از پیشکسوتان عرصه‌های صنعت، تجارت و فعال اجتماعی ضمن خوش آمدگویی به تشریح برخی از مشکلات اساسی منطقه تسوج پرداخته و از مسئولان استان و علی الخصوص نماینده مجلس خواستار رسیدگی و اقدام عاجل در مورد این مشکلات گردید.

در ادامه جلسه حاضرین تشکیل خیرین، تشکیل مرکز دیالیز و نبود بازارهای مناسب برای فروش محصولات منطقه را خواستار شدند.

در ادامه سرپرست شهرداری تسوج آقای مهندس سلیمی به فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری در منطقه اشاره و خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین و مسئولان برای ایجاد فضاهای مناسب شهری و رفع مشکلات مردم تسوج گردید.

در پایان آقای جعفر راستی، نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و تداوم آن مسئله اساسی منطقه یعنی به مشکل تبخیر آب دریاچه ارومیه پرداخته و اضافه کرد که اگر به مشکلات این دریاچه بطور مدام رسیدگی نشود اولا مردم منطقه و در وهله دوم استانهای آذربایجان، اردبیل و زنجان در صورت خشکی دریاچه در معرض ایجاد گرد و خاک و طوفان نمکی گردیده و بیماریهای تنفسی گوناگون گریبانگیر آن‌ها خواهد شد و ثانیا زندگی مردم و شهرهای این استانها با بحران اساسی و مشکلات عدیده روبرو خواهد شد.

ایشان ضمن دعوت از مردم منطقه برای مشاوره و مشارکت در امور جاری به طرح ملی انتقال آب از رود ارس نیز اشاره و خواستار رسیدگی بیشتر به این موضوع شدند.

آقای راستی به ایجاد بزرگراه شبستر – تسوج که حدود ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد و همچنان نیمه تمام است اشاره و گفت با تلاش‌های فراوان از سر گرفته شده ولی طی این چند سال فقط حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: پس از مدت‌ها دوندگی و تلاش ۹۳۰ میلیارد تومان برای ادامه این پروژه در نظر گرفته شده است و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

ایشان ایجاد خانه ملت در شهرستان‌ها را از کارهای اساسی و سازنده کشور تلقی نموده و گفتند با این موضوع ارتباط مردم با مجلس و دولت سریع‌تر و سازنده‌تر خواهد شد.

آقای راستی نماینده محترم همچنین قول داد برای تامین اعتبار مقاوم‌سازی مسجد جامع تسوج آذربایجان شرقی که بعنوان نگین و شناسنامه ایران و آذربایجان شناخته می‌شود و بیش از ۱۱۶۲ سال قدمت دارد و از چند ضلع ترک برداشته تلاش مضاعف بنماید.

در پایان بنا به پیشنهاد آقای کلاهدوزان به نماینده مجلس برای تکمیل جاده تسوج، مرند و جاده خوی – تسوج جلسه‌ای با حضور فرمانداران و نمایندگان محترم شهرستانهای مربوطه برگزار شود و ضمنا ترتیبی اتخاذ شود تا از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، تسوج بعنوان شهر کمتر توسعه یافته شناخته شود. .

در پایان هدایایی به رسم یادبود به تعدادی از حاضران در جلسه اهدا شد.

گفتنی است شهرستان تسوج مابین دو استان آذربایجان شرقی و غربی در شمال دریاچه ارومیه و جنوب کوههای قزل داغ قرار گرفته و بسیار قدیمی است. دارای آب و هوای بسیار خوبی است و و مردمی مهمان نواز و خونگرم دارد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا