اقتصادیکشاورزی

حدود سه‌هزار هکتار از اراضی سیستان‌وبلوچستان به آبیاری نوین مجهزشد

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان امسال با اعتبار افزون‌بر ۲۸۵ میلیارد ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

به گزارش اقتصاد روز؛ جعفر زربافتی اظهارداشت: یکهزار و ۶۳۵  هکتار سیستم‌های آبیاری امسال از نوع کم فشار و یکهزار و ۱۷۵ هکتار از نوع سیستم تحت فشار بوده است.

وی افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش علف‌های هرز، بهبود کمی و کیفی در تولید محصول، افزایش بهره‌وری، امکان همزمان آبیاری و کود دهی را از جمله مزایای آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: با مشارکت کشاورزان و بهره‌برداران چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۵٠ درصد در حال تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری است.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تاکنون افزون‌بر ۴٢ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

وی اظهارداشت:سیستان‌وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

زربافتی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان‌وبلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: سیستان‌وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار دارد که بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا