اجتماعیاقتصاد مقاومتیبهداشت و درمانتعاون و کارآفرینی

حمایت از استارتاپ های بخش داروسازی و صنایع غذایی ضروری است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان گفت: استارتاپ های کشور توانایی های زیادی در بخش داروسازی و صنایع غذایی دارند که لازم است در دوران تحریم تقویت شوند.

احمد ورد  افزود: استارتاپ های فعال در بخش سلامت از جمله دارویی و تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی مانند مکمل ها دارای ظرفیت ها و توانایی های بسیار و همچنین بازار تقاضای بزرگی هستند که در شرایط تحریم های ظالمانه می توانند بخش اعظمی از نیازهای داخلی را پوشش دهند.
وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان و نوپا دارای سوابق خوبی در این زمینه  هستند، اظهار داشت: بازار این قبیل محصولات، نیاز راهبردی و حیاتی در هر کشوری است و قابلیت سرمایه گذاری را دارد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر رویکرد شرکت های نوپا و دانش بنیان به سمت نیازها و تقاضاهای بازار داخل و پس از آن فعال شدن در بازار صادراتی کشورهای همسایه است.
وی با اشاره به حضور کمتر رقبای خارجی در کشور، اضافه کرد: این موضوع هم می تواند فرصتی برای توسعه بازار شرکت های داخلی و از طرفی تهدیدی برای کیفیت کار آنها و حضور در بازارهای بین الملل باشد.
ورد به اهمیت مشتری مداری و تقاضای بازار در بخش کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت های نوپا و دانش بنیان باید روی این موضوع تکیه و مطابق با آن محصولات و دستاوردهای خود را به بازار عرضه کنند زیرا اگر نتوانند محصولات خود را بفروشند بازهم شکست می خورند.
استارتاپ (Startup) به معنای کسب و کار جدیدی است که حول محور فناوری شکل گرفته است و ظرفیت رشد بالایی دارد. در سال های گذشته، بستر مناسبی برای رشد این شرکت های نوپا در کشور فراهم شد و نهادهای متولی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک های علم و فناوری از آنها حمایت می کنند.
صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری اصفهان طبق ماده 100 قانون برنامه سوم توسعه در سال 84 با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات به آنها تاسیس شد و دومین صندوق پژوهش در کشور است.
استان اصفهان بیش از 500 شرکت دانش بنیان دارد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا