اجتماعیشهریگزارش ویژه

خاطره برادرخوانده لاله و لادن دکتر رامین صفائیان از دکتر رئیسی

گزارش اختصاصی پایگاه خبری اقتصاد روز

لاله و لادن بیژنی (۱۰ دی ۱۳۵۲ – ۱۷ تیر ۱۳۸۲) دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی بودند که پس از عمل جراحی جداسازی به فاصله‌ی چند ساعت از یکدیگر درگذشتند.

لاله و لادن با شرکت کردن در کنکور در دو شهر مجزا ( یزد و کرج ) پذیرفته شدند، اما با پیگیری پدرخوانده‌شان توانستند مجوز تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران را دریافت کردند .

لاله و لادن و دکتر رئیسی

یکی از کسانی که در زمان حیات لاله و لادن به این دختران کمک زیادی کرد آیت الله سید ابراهیم رسید ، رئیس جمهور شهید بود .

آنچه درپی می آید خاطرات دکتر رامین صفائیان برادرخوانده لاله و لادن از آشنایی و ارتباط خانواده اش به دکتر رئیسی است .

افتخار میزبانی لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده معروف از ناحیه سر به مدت ۲۶ سال به علت مفقود شدن والدینشان از سن یک سالگی آنها به عهده پدر حقیر و در منزل شخصی ایشان بود .

پدر حقیر اعتقاد داشت وقتی نقیصه‌ای در وجود شخصی هست خداوند متعال ویژگی‌هایی در وجود آن اشخاص به ودیعه می‌گذارد که در صورتی که این ویژگی‌ها توسط والدین آن‌ها و دست اندرکاران مهم کشف شود آنها علاوه بر اینکه می‌توانند بر مشکلات خود فائق بیایند می‌توانند مشکلات دیگران را هم مرتفع کنند و عملاً پدر حقیر با تلاش و کوشش توانستند در لاله و لادن این موضوع را به منصه ظهور برسانند .

به این ترتیب لاله و لادن در مقابل چشمان حیرت زده جهانیان موفق به اخذ دانشنامه حقوق از دانشگاه تهران شدند.

آ نها دوچرخه سواری می‌کردند ، با ماشین دو فرمانه رانندگی می‌کردند ، گلدوزی می‌کردند ، بافتنی می‌بافتند و مسلط به چند زبان زنده دنیا بودند.

لاله و لادن همچنین در کنفرانس‌های بین المللی شرکت می‌کردند و به عنوان سخنرانان مهم این کنفرانس‌ها در جلسات شرکت می‌کردند .

پدر در تهران زندگی می‌کردند و وقتی لاله و لادن به منزل ما آمدند مردم دلسوز و مهربان تهران می‌خواستند آنها را از نزدیک ببینند .

این موضوع موجب تراکم بسیار زیاد مراجعان و اختلال در زندگی لاله و لادن می شد لذا پدر تصمیم گرفت باغی را در کرج احداث کند و لاله و لادن را به آنجا منتقل کند .

شهید دکتر رئیسی در آن زمان رئیس دادگاه انقلاب کرج بودند و وقتی متوجه انتقال محل زندگی لاله و لادن به کرج شدند به صورت مکرر به دیدن آنها می‌آمدند و از نزدیک زندگی شان را پیگیری می‌کردند .

یک خاطره

یک روز که شهید دکتر رئیسی برای بازدید به باغ محل سکونت لاله و لادن آمدند برای آنها یک دوچرخه هدیه آوردند اما ما نمی‌دانستیم لاله و لادن چگونه می توانند با این دوچرخه باید بازی کنند .

نهایتاً پس از آزمون و خطاهای بسیار آنها یاد گرفتند چگونه همزمان با هم با این دوچرخه بازی کنند و از آن لذت ببرند آنها برای این کار هر بار یک نفرشان وی زین دوچرخه و دیگری در کنار آن حرکت می‌کرد .

لاله و لادن این دوچرخه را خیلی دوست داشتند و بازی با آن برایشان لذت بخش بود .

آیت الله رئیسی نیز از خوشحالی لاله و لادن خوشحال بودند و حتی گاهی نیمی از روزشان را با شادی آنها سپری می کردند .

در مجموع ایشان به لاله و لادن توجه داشتند ، نوازش شان می‌کردند ، به آنها احترام می‌گذاشتند برایشان مهم بودند ، به آنها اعتماد به نفس می‌دادند ،  اگر مهمانشان بودیم ، با آنها غذا می خوردند دوستشان داشتند و زندگی آنها را رصد می‌کردند .

یک روز پدر به آقای دکتر رئیسی زنگ زد و در رابطه با وضعیت تحصیل لاله و لادن با ایشان صحبت کرد . ایشان نیز ابتدا با یکی از دوستانشان که در کرج بود و در دانشگاه تصدی داشت و سپس آقای رفسنجانی ، رئیس جمهور وقت صحبت کرده و نهایتاً با تلاش‌های بسیار زیاد ایشان ، لاله و لادن که در دو رشته مختلف در دو شهر قبول شده بودند وارد دانشگاه تهران در یک رشته حقوق شدند .

دیدار مکرر با لاله و لادن 

آقای دکتر رئیسی بارها ، بطور محسوس و غیر محسوس وضعیت تحصیلی و مسائل لاله و لادن را در دانشگاه تهران رصد می‌کردند .

ایشان روحیه بسیار لطیفی داشته و با این خواهرها به شایستگی برخورد می‌کردند . شهید رئیسی بارها با وجود مشغله‌های بسیار متعددی که داشتند موضوعات لاله و لادن را از نزدیک پیگیری می‌کردند .

 

ایشان حتی مکرر در خصوص موضوعات مختلف زندگی از جمله ازدواج لاله و لادن ازدواج با  امام راحل صحبت کرده بودند چون همانطور که می‌دانید از نظر شرعی جمع دو خواهر ازدواجشان با یک فرد ممنوع است اما با پیگیری‌های آیت الله رئیسی ما چندین بار خدمت امام رسیدیم و در نهایت امام راحل به دلیل شرایط ویژه لاله و لادن تایید کردند که این دو عزیز می‌توانند با یک فرد ازدواج کنند .

آیت الله رئیسی از صفر تا صد زندگی لاله و لادن را در جریان بودند و برایشان تلاش می‌کردند .

ستاد لاله و لادن در انتخابات ریاست جمهوری

در انتخابات ریاست جمهوری نیز ایشان اعتقاد داشتند وجود لاله و لادن پربرکت بوده و هست لذا با هماهنگی آقای مرتضوی ، وزیر کنونی کار و رفاه اجتماعی ستاد انتخاباتی کشوری لاله و لادن را برپا کردند .

ایشان در مجموع معتقد بود وجود ایتام باعث برکت تشکل‌ها و تشکیلات‌ها هستند .

امروز نیز هرچند نبود ایشان ضایعه بزرگی برای مردم ایران شده است ولی عمل کرد و تفکرات عالی رتبه این بزرگوار باعث شد اثر انگشتی در جامعه به یادگار بگذارد که دیدیم که چگونه مردم ایران جواب تلاشها و خدمات و بزرگواریهای این عزیز را با حضور میلیونی خود در ایران به یادگاری گذاشتند و به داخل و کشورهای خارجی بگویند : وقتی کسی خدمت می‌کند قطعاً عاقبت بخیر خواهد شد .

گفتنی است دکتر رامین صفائیان ، برادر خوانده لاله و لادن و فرزند کارآفرین و توانمند مرحوم دکتر علیرضا صفائیان ، بزرگ خاندان صفائیان پدرخوانده دلسوز دوقلوهای بهم چسبیده لاله و لادن در کسوت وکیل دادگستری و مدیریت موسسه حقوقی رامین صفائیان و عضو شورای سیاستگذاری مرکز نیکوکاری یاوران امداد در خدمت سازندگی و امور نیکوکاری به اقشار آسیب پذیر و ایتام مشغول هستند .

2

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا