اجتماعیشهری

دانشگاه تهران میزبان همایش آینده جهان اسلام می شود

همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام به دنبال شناخت تحولات و روندهای مهم جهان اسلام و سناریوهای مطلوب با همکاری دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا ، این همایش با همکاری دانشگاه تهران و مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام، 8 و 9 اردیبهشت برگزار می‌شود.
جهان اسلام در مرکز توجه و هدف‌گذاری راهبردی قدرت‌های جهانی و در معرض تحولات پرشتاب قرار دارد و نظام سلطه در تلاش است با ایجاد تفرقه و واگرایی، حمایت از حکام نالایق و وابسته، تقویت و هدایت تروریسم، دامن زدن به اختلافات و هم‌چنین اقدامات دیگر، جهان اسلام را در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی امنیتی تضعیف و به یک مجموعه شکننده و واگرا تبدیل سازد.
شناخت وضعیت و تحولات آینده جهان اسلام پس از طی دوره گذار کنونی برای جمهوری اسلامی ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و تحقق آینده مطلوب و سناریوهایی که منافع امت اسلام را تضمین کند و جهان اسلام آینده را به‌عنوان یک قطب بزرگ قدرت در قرن حاضر درآورد، نیازمند آینده پژوهی نظام‌مند و علمی و بررسی‌های دقیق و کارشناسی است.
به همین منظور و برای بررسی علمی این موضوع و استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی، همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 با همکاری دانشگاه تهران و مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام و با حضور اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی Fiw.ut.ac.ir مراجعه کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا