اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیشهری

درآمد و شغل عامل اصلی مهاجرت از روستاها به شهرها

علت مهاجرت از روستاها به شهرها این است که روستاییان درآمد و شغل ندارند.
سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت، اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در جهت اشتغالزایی در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر به موضوع رفع فقر و محرومیت زدایی از مناطق روستایی توجه بسیاری شده است، افزود: این امر مستلزم آن است که با استفاده از کار‌های نرم افزاری در روستاها بتوانیم شغل ایجاد کنیم.
مدیر عامل بنیاد برکت گفت: امروزه روستا‌ها امکانات اولیه و زیرساختی دارند، اما آن چیزی که باعث مهاجرت از روستاها می‌شود، این است که روستاییان درآمد و شغل ندارند.
جعفری با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی اقدامات سازمان یافته صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بنیاد برکت بر اساس ابلاغ‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با معرفی الگو‌های اشتغالزایی اجتماع محور به این حوزه ورود کرده است.
وی با بیان اینکه این الگو‌ها ساختار‌هایی دارند که یکی از اجزای آن‌ها تسهیل‌گران هستند، افزود: تسهیل‌گر به عنوان یک مداخله‌گر در جامعه روستایی حضور دارد.
مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه تسهیل‌گر فردی تحصیل کرده و با دانش است، تصریح کرد: یک تسهیل‌گر در برقراری ارتباط و شناسایی ضعف‌ها، قدرت‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های روستا توانمند است.
جعفری گفت: تسهیل‌گر در ایجاد شبکه‌ای که بتواند صاحبان مشاغل را گرد هم آورد، توانمند است، همچنین می‌تواند در روستاها رویکردی را ایجاد کند که اقتصادی، اجتماعی و اجرایی باشد.
مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: روستاییان در زمینه کشاورزی، پرورش دام سبک و سنگین، مرغ و طیور، شیلات، صنایع دستی و کار‌های خدماتی صاحب شغل می‌شوند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا