صنعت و تجارتکشاورزیگزارش ویژه

دکتر سید محمد آقامیری دکتر دامپزشکی که با علم اقتصاد جهاد کشاورزی آشناست

روایتی کوتاه از زندگی مسئولی که خود را وقف خدمت به محرومان و ‌رفع مشکلات مردم نموده و جهاد همچنان برای وی ادامه دارد

یکی از نقاط قوت و مثبت تغییرات جدید در دولت انتصاب بجای دکتر سید محمد آقامیری رییس پیشین سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد روز، ایشان متولد ۱۳۵۱ و دانش آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌باشد که علاوه بر مدرک دکترای دامپزشکی، دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه اقتصادی بوده و دارای مدرک دکترای تخصصی (Ph.D) علوم اقتصاد است و ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور و معاونت اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر را نیز برعهده داشته است.

آقامیری در زمان های مسئولیت در تدوین قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین تصویب آئین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مواد 18 و 19 این آئین‌نامه نقشی اساسی ایفا نموده و از این طریق نقش بسزایی در تثبیت جایگاه بهداشتی کشور داشته است.

ایشان در ابتدای ریاست سازمان دامپزشکی برای اولین بار اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی با هدف کمک به محرومان در راستای درمان، مبارزه و پیشگیری از بیماری ها نمود و در همین راستا در ۲۸ استان کشور رزمایش های جهادی برگزار شد و از معدود مسئولانی بود که شخصاً در رزمایش هایی که بعضاً در مناطق صعب العبور برگزار می شدند حضور پیدا میکرد و از نزدیک با دامداران، مرغداران و کشاورزان به صحبت مینشست و به مشکلات آنان رسیدگی می کرد.

در زمان های مسئولیت همواره به جوانان اعتماد کرده و در کنار مشاوران باتجربه با تیمی جوان به جنگ با مشکلات رفته است.باتوجه به خدمات ارزنده‌ای که ایشان به جامعه دامپزشکی و دامداران کشور ارائه نموده و در زمان مسئولیت، سازمان نظام را از یک سازمان منفعل به یک سازمان بالنده اجرایی تبدیل نموده بود. از وی به عنوان معمار نظام دامپزشکی نوین یاد میکنند.

برای اولین بار در تاریخ جهاد کشاورزی است که مدیری با سوابق درخشان و کاملاً آشنا به مسائل و مشکلات بخش دولتی و خصوصی و مسلط به مباحث آکادمیک اقتصادی با کوله باری از تجربه، بر صندلی وزارت جهاد کشاورزی تکیه می‌زند که این تجربه می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع معضلات این حوزه و همچنین ارتقاء بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور داشته باشد.

نقطه عطف انتصاب ایشان رضایت حداکثری فعالین بخش خصوصی، کارکنان وزارتخانه، دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی و آحاد جامعه کشاورزان و دامپروران و مرغداران کشور می‌باشد که امید است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و خواسته آحاد مردم با اکثریت آرا به ایشان اعتماد کنند.

گروه اقتصادی پایگاه خبری اقتصاد روز  ضمن حسن انتخاب شایسته و دقیق ریاست محترم جمهوری امیدوار است که آقای آقامیری ، سرپرست جدید با توجه به تحصیلات مرتبط با بخش کشاورزی و تخصص کافی در حوزه های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی و تجربه مدیریت موفق در حوزه های مختلف بخصوص حوزه دامپزشکی کشور ضمن بهره گیری از کلیه امکانات بالقوه و بالفعل موجود در کشور در جهت تامین مواد غذایی و سایر مایحتاج مردم عزیز کشورمان در جهت موفقیت هرچه بیشتر ، با توجه ویژه به استفاده از تجربیات علمی و اقتصادی و ظرفیت توانمند بخش خصوصی واقعی و خدمتگزار نموده و از این پتانسیل سازنده در جهت پیشرفت امور وزارتخانه و رفاه هرچه بیشتر مردم کشور استفاده بهینه و عملیاتی انجام دهند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا